مدیر كميته امداد شهرستان خدابنده:

ساخت 15 واحد مسكوني براي مددجويان خدابنده‌اي از محل زكات

از آغاز سال جاري تا كنون 15 واحد مسكوني مددجويي و 43 سرويس بهداشتي از محل زكات ساخته شده است.
کد خبر: ۸۸۰۵۸۳۵
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

مدیر كميته امداد شهرستان خدابنده:

ساخت 15 واحد مسكوني براي مددجويان خدابنده‌اي از محل زكات

از آغاز سال جاري تا كنون 15 واحد مسكوني مددجويي و 43 سرويس بهداشتي از محل زكات ساخته شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر كميته امداد شهرستان خدابنده خلجي ارائه گزارشي از وضعيت جمع‌آوري زكات در شهرستان خدابنده بر مشاركت بيشتر مردم در اين طرح تاكيد كرد، گفت: تشكيل شوراهاي شهرستاني زكات به منظور بهره‌گيري از ظرفيت خيرات می باشد.

خلجی افزود: در اين راستا شورای زکات در شهرستانها به ریاست ائمه جمعه و با دبیری کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس اذن رهبری و قانون زکات فعالیت دارد.

مدير كميته امداد شهرستان خدابنده گفت: از مهمترین دلایلی که دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد مستقر شده این است كه هدایت زکوات جمع آوری شده بر اساس نيازهاي محرومان صورت گرفت.

وي با بيان اينكه از آغاز سال جاري تا كنون 15 واحد مسكوني مددجويي و 43 سرويس بهداشتي از محل زكات ساخته شده است، گفت: از همين محل تعداد 9مورد پروژه عام المنفعه در روستاها از این محل احداث و بازسازی شده است .

خلجي با بيان اينكه شهرستان خدابنده قطب کشاورزی استان در تولید گندم است و زکات بالقوه موجود شهرستان70میلیارد ریال است، گفت: یکی از راههایی که میتواند در تحقق حداقل 50 درصد این مبلغ موثر باشد تشکیل شوراهای زکات در روستاها براي استفاده از تمامی ظرفیت های روستاها در این حوزه است.

مدير كميته امداد شهرستان خدابنده با بيان اينكه مدیریت جمع آوری و هزینه کرد زکوات براساس نیازهای موجود در روستاها بويژه نیازهای محرومان مورد نظر شوراي زكات است، تصريح كرد: بهر گیری از ظرفیت زکات برای احداث منازل مسکونی نیازمندان در روستاها و کمک به توانمندسازی خانواده ها از این محل از رویکردهای امداد دراین بخش است.

ارسال نظرات