معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:

هیچ‌کس منکر بیان نارسایی ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیست

هیچ‌کس منکر بیان نارسایی ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیست ولی در بیان مشکلات و کاستی ها باید از بزرگنمایی و یا كوچك جلوه دادن موضوعات پرهیز شده و مسائل بصورت واقعی به مسئولین هر حوزه منعکس شود.
کد خبر: ۸۸۰۵۸۴۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در جلسه مشترک کارگروه اجتماعی و فرهنگی به همراه ستاد فرهنگی و اجتماعی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان،با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت مشارکت همگانی در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی، بر استفاده از سرمایه‌های مردمی در این حوزه تاکید نمود و گفت: تا همکاری همه جانبه مردم نباشد، مقابله با آسیب‌های اجتماعی نتیجه بخش نخواهد بود.

سید بیوک موسوی استفاده از ظرفیت‌های عظیم هیئات ورزشی، شبکه‌های مجازی، هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی را در ارائه آموزش های همگانی مهم دانست و تاکید نمود: هر مجموعه و دستگاه‌ اجرایی در حوزه کاری خود باید برنامه‌ها و راهکارهای عملیاتی مناسبی برای رفع آسیب‌های اجتماعی ارائه نماید.

وی با اشاره به اینکه موضوع آسیب های اجتماعی در دوره‌های گذشته مورد غفلت واقع شده بود، اظهار داشت: در هر حوزه ای چنانچه سنجش حساسیت های اجتماعی و اطلاع رسانی به‌موقع صورت نگیرد، شاهد بروز و گسترش آسیب‌ها خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به پیچیدگی موضوعات اجتماعی اشاره نمود و گفت: باید جلسات کاربردی با محتوای بالا به منظور بررسی و سنجش میزان دقیق آسیب های اجتماعی در استان و ارائه راهکارهای عملیاتی در این حوزه تدوین گردد و برای آینده نیز هدفگذاری‌ها و برنامه ریزی های مناسبی انجام شود.

موسوی نحوه بیان مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه را بسیار مهم دانست و افزود: هیچ‌کس منکر بیان نارسایی ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیست ولی در بیان مشکلات و کاستی ها باید از بزرگنمایی و یا كوچك جلوه دادن موضوعات پرهیز شده و مسائل بصورت واقعی به مسئولین هر حوزه منعکس شود.

وی از انعکاس مشکلات اجتماعی با هدف تخریب و یا تضعیف اقدامات انجام شده انتقاد نمود و با اشاره به بزرگنمایی مسئله گورخواب‌های نصیرآباد توسط یکی از رسانه‌های داخلی، گفت: نباید با مسائل اجتماعی با نگاه سیاسی برخورد شود و در این راه استفاده از بیت المال صحیح نیست.

معاون استاندار زنجان در ادامه وجود آسیب های اجتماعی حتی به میزان اندک در جامعه را نیز ناشایست توصیف نمود و اظهار داشت: اگر چه بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته، استان زنجان در موضوع آسیب های اجتماعی رتبه سی‌اُم کشور را داراست ولی با این حال تمامی مسئولین استان باید همچنان در شناسایی و رفع آسیب ها و ضعف‌های اجتماعی در استان کوشا باشند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود تسریع در راه‌اندازی گرم‌خانه استان زنجان را از شهرداری و دستگاه‌های متولی خواستار شد و اظهار داشت: با توجه به برودت هوای استان در این فصل سرد، هر یک از هموطنان به هر دلیلی که دچار مشکلاتی شده اند، نباید بدون سرپناه بمانند.

ارسال نظرات