رئیس جهادکشاورزی شهرستان بهاباد:

تولید مربای زعفران یعنی استفاده از تمام ظرفیت ها

رئیس جهادکشاورزی شهرستان بهاباد با اشاره به تولید مربای زعفران برای نخستین بار در شهرستان بهاباد گفت: تولید این محصول با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و در جهت استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها حائز اهمیت است.
کد خبر: ۸۸۰۶۰۸۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد، علی اکبر رحمتیان مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهاباد با اشاره به ظرفیت های عظیم این شهرستان در تولید زعفران گفت: در حال حاضر 3000 هکتار از اراضی شهرستان بهاباد به کشت زعفران اختصاص داده شده است که به طور متوسط از هر هکتار 5.5 کیلوگرم زعفران برداشت می شود.

وی با اشاره به تولید مربای زعفران برای نخستین بار در شهرستان بهاباد گفت: تولید این محصول با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و در جهت استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها حائز اهمیت است.

رحمتیان با اشاره به نبود کارگاهی مختص تولید مربای زعفران گفت: امسال سال اول تولید این محصول بود انشاالله پیگیری ها انجام می شود تا مجوزهای لازم برای احداث این کارگاه صادر شود.

وی افزود: هر چند در بحث صنایع تکمیلی کارگاه هایی در شهرستان موجود است و این محصول نیز در یکی از همین کارگاه ها تولید شده بود اما تا کنون کارگاهی مجزا برای تولید مربای زعفران و شربت زعفران احداث نشده است.

رحمتیان با اشاره به ظرفیت این محصول برای تولید تصریح کرد: از آنجا که مربای زعفران محصول جدیدی است، تولیدکنندگان برای فعالیت در بازار فروش حتما باید کد بهداشتی داشته باشند. لازمه آن هم این است که این فعالیت ابتدا در سایت مشاغل خانگی ثبت شود، بعد طبق قوانین استعلام های مربوطه از از طریق جهاد کشاورزی و اداره بهداشت و درمان گرفته شده و نهایتاً طی این مراحل مجوز صادر شود.

وی در پایان با تقدیر از ابتکار بانوی بهابادی در تولید مربای زعفران تاکید کرد پیش از این گل های زعفران دور ریخته می شد و هیچ استفاده ای از آن صورت نمی گرفت.

گفتنی است سال گذشته محبوبه محمدی بانوی اهل شهرستان بهاباد، اقدام به تولید مربای زعفران از گلبرگ های این گل کرد. اقدامی که با استقبال خوب مصرف کنندگان مواجه شد و در صورت حمایت مسئولین، پتانسیل فراگیر شدن در سراسر کشور را دارا می باشد.

ارسال نظرات