خبرهای داغ:

نهادینه کردن ارزش های اخلاقی، کارآمدترین روش تهذیب نفس است

يكي از مربيان کانون بسیج فرهنگیان سپاه ولايت تبريز در نشست سر حلقه های شهیده طیبه واعظی دبیرستان میثاق، گفت: نهادینه کردن ارزش های اخلاقی در دانش آموزان، کارآمدترین روش تهذیب نفس و پرورش نسل متعالی است.
کد خبر: ۸۸۰۶۲۵۳
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شیر محمدی افزود: عادت دادن کودکان به رعایت ارزش های اخلاقی و آموزه های دینی و تکرار آن موجب می شود این فضیلت ها در شخصیت آنها نهادینه شود.

وي ادامه داد: خانواده ها بايد با تربيت درست کاری کنند که کودکان همه وقت زینت اخلاقی داشته باشند یعنی اصول اخلاقی در وجود آنها درونی شود و در خلوت خود نیز پایبند رفتارهای نیک و پسندیده باشند.

شير محمدي تصريح كرد: داشتن حسن ظن و نسبت دادن صفات نیک و پسندیده به کودکان موجب خود شکوفایی آنها می شود، بنابراین برای فرهنگ سازی معنویت ها، بهتر است به کرات رفتارهای پسندیده مورد تشویق قرار گیرد.

وي با تاكيد به اهميت تربیت، اظهار داشت: فرایند تعلیم و تربیت از بدو تولد آغاز شده و در مراحل زندگی تکامل پیدا می کند چراکه انسان فطرتا کمال طلب بوده و اصول اخلاقی خوشایند فطرت انسان هاست.

اين مربي در پايان با اشاره به تاثیرگذاری تربیتی دبیران در کلاس های درس، خاطر نشان كرد: دبیران همه رشته ها می توانند در امور پرورشی دانش آموزان نقش داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها