مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

سرانه دریافتی هر یتیم سلطانیه‌ای ماهانه130 هزار تومان است

در حال حاضر 63 یتیم تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سلطانیه قرار دارند که سرانه دریافتی ماهیانه هر یتیم در این شهرستان 130 هزار تومان است.
کد خبر: ۸۸۰۶۳۳۸
|
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با حضور در جمع تخصصی مددکاران سلطانیهای ضمن تاکید بر نقش مهم مددکاران در توانمندسازی خانواده‌ها بر انجام امور حمایتی به صورت جهادی و بسیجی‌وار تأکید کرد و گفت: رویکرد امروز این نهاد گفتمان‌سازی روحیه جهادی، تفکر بسیجی، حضور میدانی در حوزه خدمت رسانی و نهادینه کردن رویکردهای علمی در کارکردهای کمیته امداد امداد براساس اسناد بالادستی و اساسنامه آن است.

صفری با بیان اینکه برگزاری جلسات بین بخشی در شهرستان‌ها، شورای مدیران و حضور در شهرستانها از مصادیق حضور میدانی کمیته امداد استان است، افزود: نتیجه این امر جاری شدن گفتمان وجریان سازی عمومی در محرومیت زدایی و بالا رفتن معدل کاری امداد در بخش‌های مختلف است.

وی در ادامه به وظایف حوزه مددکاری به عنوان یکی از حوزه‌های حساس و تأثیرگذار در ارائه خدمات به مددجویان اشاره کرد و اظهار داشت: مددکاری پیشانی سایر فعالیتهای کمیته امداد است، چرا که اگر امور در این حوزه به نحو احسن و به درستی انجام شود، شاهد توانمندی مددجویان و شکوفایی آنها در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه تصریح کرد: اگر در ارائه خدمات نیاز سنجی و شناسایی دقیق اتفاق بیفتد و با اولویت‌بندی نیازها خدمات به صورت هدفمند ارائه شود، شاهد تأثیرگذاری خدمات و در نتیجه خودکفایی و توانمندی فکری و فرهنگی مددجویان خواهیم بود.

وی به دیگر حساسیت‌های حوز مددکاری در امر خدمترسانی به مددجویان و توانمندسازی آنها اشاره کرد و گفت: مددکار به تعبیری پزشک خانواده در کمیته امداد محسوب میشود، چرا که قادر است، با تشخیص و ارجاع صحیح خانواده‌ها در تحقق توانمندسازی خانواده‌ها بیشترین اثر بخشی را داشته باشد.

صفری با بیان اینکه مددکاری مجموعه‌ای از مداخلات حرفه‌ای و تخصصی هدفمند است، افزود: مددکاران به عنوان سفیر کمیته امداد با شناخت عمیق خانواده‌ها و نیازهای آن از یک طرف و ظرفیت‌های موجود درامداد از طرف دیگر موجبات ارائه خدمات اثربخش را فراهم می‌سازند.

وی با تأکید بر اینکه بسته‌های خدمتی که امروز در کمیته امداد ارائه می‌شود باید با شناخت صحیح ا ز نیازها و ارجاع صحیح آن به حوزه‌های مختلف انجام شود، اضافه کرد: انجام فعالیت‌ها با رویکرد همگرایی و کمک به یکدیگر وتعامل بین بخشی موجب اثربخشی بیشتر خدمات خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: با منطقی کردن خدمات و برخورد تهاجمی با فقر پیشبرد امور بهتر رخ داده و اثرگذاری خدمات نیز بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در ایجاد اطمینان بین مردم توسعه طرح مفتاح الجنه است، افزود: همچنین در حوزه کمک به ایتام نیز باید از ظرفیت‌های شهرستان در حوزه اکرام ایتام باید استفاده کرد.

صفری با اشاره به آموزه‌های دینی نقل شده درباره کمک به ایتام گفت: باید در حوزه اکرام ایتام طوری خدمت کنیم تا در آینده همین افراد حامیان سفیران کمیته امداد باشند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 63 یتیم تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سلطانیه قرار دارند که 506 حامی تکفل این ایتام را برعهده دارند، افزود: سرانه دریافتی ماهیانه هر یتیم در این شهرستان 130 هزار تومان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظرات