فرماندار گرمی:

۲۳۵ میلیارد تومان برای حفاظت از منابع آبی گرمی هزینه شده است

فرماندار‌ گرمی گفت: دولت در سه سال گذشته ۲۳۵ میلیارد تومان برای حفاظت از منابع آبی و جلوگیری از خروج آب‌های سطحی از کشور در این شهرستان هزینه کرده است.
کد خبر: ۸۸۰۶۳۶۸
|
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل ازسیفار،ابراهیم امامی در جلسه شورای حفاظت از منابع آبیاظهار کرد: امور آب برای حفاظت از منابع آبی زیرزمینی با کنترل چاه‌های بدون مجوز و ارائه مجوز با اصول علمی در روستاها اقدام کند.

وی با بیان اینکه وضعیت منابع آبی در کشور و منطقه مناسب نیست، تصریح کرد: حرکات خوبی در منطقه برای حفاظت از منابع آب‌های سطحی انجام شده و با پایان یافتن این پروژه‌ها می‌توان گفت موفق عمل کرده‌ایم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان گرمی مغان یادآور شد: با توجه به این وضعیت لازم است دستگاه‌ها نسبت به ترویج استفاده از آبیاری تحت فشار و سیستم‌های نوین و اصلاح الگوی مصرف در حوزه کشاورزی اقدام کنند.

امامی ادامه داد: استفاده از ظرفیت آب‌های منطقه در قالب صنایع تکمیلی و تبدیلی و پرورش ماهی‌ها باید در دستور کار دستگاه‌های متولی بوده و نسبت به ترغیب مردم به این حوزه‌ها تلاش شود.

وی گفت: امور آب در کنار حرکت‌های مناسبی که برای کنترل وضعیت آبی انجام می‌دهد، برای اختصاص آب برای حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی همکاری و تعامل داشته باشد.

مدیر دفتر حفاظت رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: عملیات بازپس‌گیری اراضی منتقل شده از طریق جابجایی بالهارود اجرایی می‌شود.

امین حسین‌پور صبح امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آبیمغان اظهار کرد: امور آب در سال جاری در نقاط مختلف نسبت به درج تابلوهای مخصوص حریم رودخانه‌ها و رپرگذاری اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین عملیات‌های رپرگذاری در شهرستان‌های گرمی و پارس‌آباد انجام می‌شود، افزود: برای تکمیل رپرگذاری‌های در دست اجرای رودخانه‌های شمال استان نیامند توجه فرمانداران هستیم.

مدیر دفتر حفاظت رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با تاکید بر اجرای پروژه انتقال بالهارود به محل اصلی خود تاکید کرد و افزود: بیش از ۴۰ هکتار از اراضی کشور به دلیل جابجایی رود بالهارود در اختیار کشور همسایه جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

حسین‌پور یادآور شد: با توافقات و رایزنی‌هایی که داشتیم در صورت اجرای پروژه جابجایی بالهارود از طریق حفاظ بندی می‌توانیم این اراضی را به سطح کشور بازگردانیم.


 

 

ارسال نظرات