مجمع عمومی خانه مطبوعات استان برگزار می شود

کارشناس مسئول مطبوعات استان از برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۶۵۷۹
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مهدی طهماسبی کارشناس مسئول مطبوعات استان در گفتگو با خبرنگار ما گفت : مجمع عمومی خانه مطبوعات استان در راستای تصویب اساسنامه جدید ابلاغی از تهران برای خانه مطبوعات در روزدوشنبه چهارم بهمن ماه سال جاری در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور اعضای خانه مطبوعات استان برگزار خواهد شد .

وی افزود: باتوجه به اساسنامه جدید افراد شاغل رسمی در دستگاههای و ادارات دولتی نمی توانند به عنوان رییس خانه مطبوعات و مدیر آن انتخاب شوند

طهماسبی ابراز امیدواری کرد و عنوان داشت: در دوره جدید شاهد حضور افرادی توانمند ،فعال وکوشا باشیم و اعضا در فضایی به دور از وعده و وعیده های پوچ و توخالی به انتخاب نامزدهای مورد حمایت خویش بپردازند.

لازم به ذکر است امسال برای نخستین انتخابات خانه مطبوعات به صورت متمرکز و الکترونیکی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 سامانه شفافیت اطلاعات و آگهی ها راه اندازی می شود
 
کارشناس مسئول مطبوعات استان، بیان کرد: در راستای شفافیت سازی به زودی سامانه شفافیت اطلاعات و توزیع آگهی های واحد مطبوعات استان راه اندازی خواهد شد .
 
مهدی طهماسبی با تاکید بر شفافیت دسترسی به اطلاعات به عنوان یکی از شعارهای محوری دولت تدبیر و امید گفت: این روزها با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات برخی از دست‌های پشت پرده درصدند تا از شفاف سازی اطلاعات در نشریات استان جلوگیری به عمل بیاید و این جماعت که بیشتر اهل کاسبی آگهی و فرصت طلبان هستند با ایجاد رانت های صنفی و قومیتی و ایجاد حواشی به انحا مختلف در پی غیر شفاف بودن فضا هستند و متاسفانه برخی از مدیران محافظه کار نیز به یاری آنان شتافته اند.

وی خاطرنشان کرد: اما تلاش بر این است تا با راه اندازی سامانه شفافیت و رتبه بندی نشریات از آگهی های غیر متعارف نظیر هفته نامه ای که با رانت صنفی و قومیتی در 22شماره امسال خود باشمارگان محدود 13 رپرتاژ آگهی و عملکرد که بیشتر این آگهی ها از یک دستگاه دولتی و مبلغ کل بر طبق تعرفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون ریال می باشد که مدیر مسئول متخلف این نشریه تنها برای هشت درصد از این مبلغ تاییدیه واحد مطبوعات را گرفته و مابقی را به صورت غیر قانونی دریافت نموده است جلوگیری نماییم .

این مسئول افزود: امیدواریم با انجام این حرکت بتوانیم در راستای تحقق شعارهای معاونت مطبوعاتی مبنی بر شفافیت اطلاعت گام برداریم.

ارسال نظرات