فقرا و نیازمندان استان در اولویت هزینه کرد زکات

کد خبر: ۸۸۰۶۶۰۸
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
مدیرکل کمیته امداد استان درخصوص زکات و مسائل مربوط به پرداخت آن با امام جمعه یاسوج در دفتر امام جمعه دیدار و گفت و گو کرد.

امام جمعه یاسوج در این دیدار گفت: کمیته امداد از برکات انقلاب اسلامی و میراث جاودان امام راحل برای کمک به محرومان و مستضعفان است و خدمات قابل قبولی به مردم نیازمند ارائه داده است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اصغر حسینی یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته امداد را در بحث زکات دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات این است که زکات قبل از هر چیز و قبل از هزینه کردن برای کارهای عمرانی باید در اختیار فقرا و محرومان قرار گیرد و اولویت نخست آن باید محرومان باشد و همه وظیفه داریم تا برای تحقق این امر به یاری محرومان و مستضعفان بشتابیم.

در این دیدار مدیرکل کمیته امداد استان  کهگیلویه و بویراحمد با تشریح فعالیت‌های این نهاد گفت: کمیته امداد عزم خود را برای خدمت رسانی مطلوب تر به نیازمندان جزم کرده و در این زمینه همه تلاش خود را به کار می بندد.

فرید محبی یکی از اولویت‌های کمیته امداد را موضوع زکات اعلام کرد و افزود: فرهنگ‌سازی برای پرداخت زکات از اولویت‌ها در این حوزه کاری است که کمیته امداد پیگیر آن است و در این زمینه اقداماتی از جمله تشکیل شورای زکات در روستاها، جلسات آموزشی برای کشاورزان، ارتباط با طلاب و روحانیون و حوزه های علمیه مخصوصاً در زمان برداشت محصول برداشت در دستور کار است.

وی بر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به شیوه مطلوب تأکید کرد و ادامه داد: امیدواریم اعضای ستاد احیای زکات استان بیش از پیش بر اجرای برنامه زکات و مساعدت در این زمینه همکاری داشته و برنامه ریزی کنند.

ارسال نظرات