امام جمعه آستانه اشرفیه:

آیت الله هاشمی مصداق خوبی از تربیت یافتگان حوزه علمیه بود

امام جمعه آستانه اشرفیه با بیان اینکه آیت الله هاشمی یک مصداق خوبی از تربیت یافتگان حوزه علمیه در عرصه علمی بود یادآور شد: در واقع عالم به زمان بود و مناسبات عصر خود را می شناخت.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۴۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین ساجدی در خطبه نماز جمعه امروز با بیان اینکه ارتحال یاردیرین امام ره آیت الله هاشمی رفسینجانی بازتاب بسیاری در دنیا داشت اظهار داشت:  امام (ره) نه تنها استاد بلکه شیخ ومرادش بود و در واقع به تعبیر خودشان معشوق بود،و از سرتاسر کشور و دنیا پیام تسلیت دریافت شد .

وی با بیان اینکه انسان ها معصوم نیستند ادامه داد: آیت الله هاشمی اگر منصفانه و جامع بینانه زندگیشان را مطالعه کنیم دارای ویژگی ممتاز کننده ای بود و هر کس در هر جایگاه و ه رلباسی باشد ممکن است اشتباه وحتی خیانت داشته باشد اما در  نقد شخصیت ها آسیب ها از نظر اخلاقی، اجتماعی، سیاسی پسندیده نیست.

ساجدی دو وجهه متمایز شخصیت ایشان را یکی علم و دیگر عمل دانست و گفت: آیت الله هاشمی در برآیند زندگی تقریبا ۷۰سال زندگی اجتماعی داشت و از ورود به حوزه علمیه تا زمانی که از دنیا رفت ملتزم به سلوک طلبگی بودند.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی یک مصداق خوبی از تربیت یافتگان حوزه علمیه در عرصه علمی بود  یادآور شد: در واقع عالم به زمان بود و مناسبات عصر خود را می شناخت.

 امام جمعه آستانه اشرفیه با بیان اینکه ظهور و بروز ویژگی های علمی او آثار علمی اش را تحت الشعاع قرار داد ادامه داد: دو عنوان از ویژگی های عملی در برابرآثارعلمی اش میباشد یک:انسان مبارز انقلابی تمام عیار که نه تنها عالم و آگاه به زمان بود بلکه عالم مجاهد بود چرا که از زمان آشنایی با امام (ره) تا پیروزی انقلاب هیچ تزلزلی پیدا نکرد.

ساجدی با بیان اینکه جالب این است که افرادی که به جبهه ورود نکردند و اصلا جنگ را ندید به نقد آیت الله هاشمی رفسنجانی می پردازند افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی مدیریت قبل از انقلاب داشتند چون مدیریت اقتصادی ... اما مدیریت سیاست ورزی شان یک چیز دیگراست.

ساجدی با بیان اینکه تلاش های احمقانه یعنی ترور نمی تواندانقلاب اسلامی را ترورد کند خاطرنشان کرد: قبل انقلاب ساواک رفسنجانی را شناخت که چه کسی است و بعد انقلاب دشمنان فهمیدند که او چه کسی است و جزء اولین نفری بود که ترورش کردند.

ارسال نظرات