امام جمعه قائمشهر:

رابطه با آمریکا فسادی عالم گیر است/ انتقاد ارائه راهکار برای اصلاح عمل دولت است

امام راحل هیچ‌گاه به رابطه با آمریکا خوش‌بین نبودند و می‌فرمود که ارتباط ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است و فساد آمریکا عالم‌گیر می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۸۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  امام جمعه قائم‌شهر تصریح کرد: خطرناک‌ترین عرصه برای یک انسان زمانی است که آمیختگی حق و باطل به‌وجود آید چرا که حق و باطل هیچ‌گاه عریان نیست و همین امر سبب می‌شود تا جولان‌گاه شیطان ایجاد شود.
 
آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌های نماز جمعه این‌ هفته شهرستان با بیان اینکه جهاد اکبر، جهاد با نفس است، اظهار کرد: اگر انسان با نفس اماره و سرکش کوچک و بزرگ خود مبارزه کند و به خدا پناه ببرد هیچ آسیبی نخواهد دید.

وی افزود: هیچ راه نجاتی جزء پناه بردن به خداوند برای انسان‌ها وجود ندارد و همه ما مأمور هستیم از نماز و روزه کمک بخواهیم و برای نجات یافتن از چنگال ابلیس و پیروز شدن در برابر نفس اماره به خدا پناه ببریم.

این مسؤول به ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اشاره کرد و گفت: گوشه گوشه سوابق درخشان مرحوم هاشمی در پیام تسلیت مقام معظم رهبری لحاظ شد و ایشان از آن مرحوم با عناوینی همچون نمونه کم‌نظیر از نسل اول مبارزه، یاردیرین و یکی از رنج‌دیدگان راه پرافتخار پیروزی انقلاب نام بردند و فرمودند خیلی‌های سعی داشتند بین ما اختلاف ایجاد کنند اما هیچ‌گاه از حب شخصی بنده نسبت به مرحوم هاشمی و دوستی عمیق ما کاسته نشد.

معلمی اظهار کرد: عده‌ای سعی داشتند در روز تشییع جنازه حرمت‌شکنی کرده و با بیان حوادث فتنه 88 جو را متشنج کنند ولی انبوه جمعیت اجازه خودنمایی به آنان را نداد و مراسم در نهایت احترام انجام شد.

وی با بیان اینکه تذکرهای دل‌سوزانه و خیرخواهانه باید داده شود و کسی نباید از آن آزرده شود، تصریح کرد: مؤمن باید صادق باشد و این درست نیست که اگر از کار کسی عصبانی شدیم صددرصد او را رد و کسی را که خوشمان می‌آید به‌طور کامل تأیید کنیم.

امام جمعه قائم‌شهر به حوادث 19 دی‌ماه سال 1356 اشاره کرد و گفت: در آن‌زمان، مقاله توهین‌آمیزی نسبت به امام راحل توسط هویدای بهایی در روزنامه اطلاعات آن وقت منتشر شد و خشم مردم را برانگیخت و آن توهین به امام راحل، زمینه‌ساز آغاز نهضت را به‌صورت جدی فراهم کرد.

این مسؤول افزود: بعد از انتشار آن مقاله، مردم قم در 19 دی‌ماه سال 56 به خیابان‌ها ریختند و به دفاع از امام و مرجعیت برخاستند و همین امر رژیم شاه را عصبانی کرد و سبب شهادت جمع زیادی از مردم شد و بعد از آن‌هم مردم تبریز و مشهد و سایر استان‌ها به خیابان‌ها ریختند و این بیداری زمینه فروپاشی نظام پهلوی را به‌وجود آورد.

معلمی تصریح کرد: یک‌سال بعد از واقعه 19 دی‌ماه یعنی در 26 دی‌ماه سال1357 شاه ناچار به فرار از ایران و بعد از آن رهبری امام راحل و مجاهدت‌های مردم سبب پیروزی انقلاب در 22 بهمن 1357 شد.

وی با بیان اینکه امام راحل هیچ‌گاه به رابطه با آمریکا خوش‌بین نبودند، اظهار کرد: ایشان می‌فرمود که ارتباط ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است و فساد آمریکا عالم‌گیر می‌شود.

امام جمعه قائم‌شهر ادامه داد: جانشین خلف و برحق امام راحل نیز همواره به خودباوری و رشد تولیدات داخلی و رعایت اصل اقتصادمقاومتی تأکید داشته و دارند ولی تا به‌حال جدی گرفته نشده بود و اخیراً مسؤولان به این نتیجه رسیدند که اقتصاد مقاومتی چاره کار است و باید به آن عمل کرد.

این مسؤول بیان کرد: اگر مقام معظم رهبری از سال‌های قبل روی اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند به‌خاطر این بود که ایشان هم مثل امام خمینی(ره) دشمن را می‌شناختند و از دشمن مأیوس و ناامید بودند.

معلمی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب امسال را با شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری کردند و حال که به پایان سال نزدیک می‌شویم فرمودند نباید مردم دچار بیکاری شوند و مسؤولان فقط حرف بزنند و باید کاری کنیم که مقاوم شویم و روی پای خود بایستیم.

وی با بیان اینکه برخی‌ها توقع ندارند ما اتفاقات را در خطبه‌ها بازخوانی کنیم، اظهار کرد: با این کار چیزی نصیب ما نمی‌شود و دلم برای این این نظام می‌سوزد که با خون شهداء بنا نهاده شده است چرا که معتقدم اگر کسی می‌تواند اقتصاد مقاومتی را عملی کند بماند و اگر نمی‌تواند فرصت را به دیگری دهد چرا که حق این ملت زجرکشیده و شهید داده این است که خوب زندگی کنند.

امام جمعه قائم‌شهر افزود: عده‌ای به بنده می‌گویند که چرا هر هفته بر علیه دولت حرف می‌زنید که باید در جواب آنها بگویم می‌خواهیم دولت را تکان دهیم تا درست عمل کند و راه را بهتر بشناسد.

این مسؤول تصریح کرد: عمل به اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ریزی دقیق می‌خواهد و این برنامه‌ریزی‌ها می‌تواند از خسارت‌های وارده در مواقع حوادث هم کم کند.

معلمی در پایان به آسیب دیدن محصولات باغی کشاورزان مازندرانی در اثر برف و یخ‌بندان پاییز امسال اشاره کرد و گفت: محصولات باغی آسیب‌دیده کامیون کامیون به ارومیه می‌رود تا در کارخانه‌های کنسانتره و آب‌میوه‌گیری استفاده شود و این جای تأسف است که در استانی که خود قطب مرکبات کشور است این امکانات را نداشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها