کینه عمیق امریکا از ایران به جهت روحیه ضد استکباری ملت ما است/ برجام آمریکایی راهی برای متوقف کردن ملت انقلابی ایران بود

سخنرانی اوباما درباره برجام و توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران که آخرین سخنرانی وی به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا بود نشان از کینه و عمق آنها نسبت به نظام اسلامی دارد.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۸۵
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
به گزارش خبرگزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه بابل با اشاره به اینکه شکنجه‌های وحشیانه‌‎ای بر هاشمی صورت گرفت اما با استقامت و تحمل سختی‌ها میدان مبارزه را ترک نکرد و با صلابت قدم گذاشت و در همان دوران اموال خود را در راه انقلاب هزینه و از خانواده‌های دستگیرشدگان حمایت کرد، ادامه داد: وی بعد از انقلاب نیز به‌عنوان یکی از ارکان اصلی انقلاب در مسؤولیت‌های مختلف ایفای وظیفه کرد.
 
حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یار دیرین 59 ساله مقام معظم رهبری و خادم دلسوز نظام اسلامی بود که در مسؤولیت‌های مختلف در نظام اسلامی خدمت کرد.

وی با اشاره به اینکه تقریباً هفت مرتبه به زندان افتاد و حضور جدی در صحنه مبارزه با رژیم ستم شاهی داشت، افزود: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از نسل اول افرادی است که به‌عنوان عنصر اصلی انقلاب در کنار امام راحل فعالیت می‌کردند و سختی‌های زیادی را به جان خرید و صبر و استقامت مثال‌زدنی در دوران مبارزه داشت و بارها تا مرز شهادت پیش رفت.

این مسؤول با اشاره به علاقه وی به امام و رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: هیچگاه از محبت وی به رهبر معظم انقلاب کم نشد و ذره‌ای حاضر نشد از انقلاب فاصله گیرد.  

روحانی با اشاره به اظهارات مقام‌های فعلی آمریکا درباره برجام و نیز اظهارات اخیر رئیس جمهور منتخب و مقامات دولت آینده در خصوص این توافق، یادآور شد: سخنرانی اوباما درباره برجام و توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران که آخرین سخنرانی وی به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا بود نشان از کینه و عمق آنها نسبت به نظام اسلامی دارد.

وی تصریح کرد: اگر رهبر معظم انقلاب و سایر دلسوزان مرتب پرونده برجام را روی میز قرار می‌دهند بخاطر اهتمام دشمن نسبت به این مسأله است که از آن برای اهرم فشار علیه ما استفاده می‌کنند و دشمن می‌خواهد از برجام  نهایت استفاده را ببرد و با اینکه ایران بسیار فراتر از تعهدات خود در برجام عمل کرد اما غربی‌ها عملا هیچ کار و اقدامی در این مسأله انجام نداده‌اند.

امام جمعه بابل اضافه کرد: ملت و دلسوزان انقلاب و در رأس آن رهبر معظم انقلاب در این مسأله تذکر می‌دهند که دولت باید مراقبت و دقت بیشتری انجام دهد، دلسوزان و رسانه‌های انقلاب مرتب این مسأله را پیگیری می‌کنند چون دشمن از برجام برای نفوذ و سلطه خود برای کشور سوءاستفاده می‌کند و باید این مسأله در جلوی چشم ما باشد تا خدای ناکرده خسارات بیشتری بر کشور وارد نشود.

این مسؤول با اشاره به اینکه مذاکره‌کنندگان به نیت خیر در این مذاکرات وارد شدند اما آنچه که داده‌ایم در مقابل آنچه به‌دست آورده‌ایم با هم برابر نیست، تصریح کرد: وزیر امور خارجه جدید آمریکا هنوز نیامده برای ما خط و نشان می‌کشد و آمریکایی‌ها براساس تجربیات هیچگاه پای عهد خود نمی‌مانند.

روحانی با بیان اینکه قدم زدن و رفیق شدن با آمریکا هم نتوانست از خصومت آنها با ما کم کند و پشت لبخند آنها نهایت خصومت وجود دارد، اظهار کرد: اشتباهی که مذاکره‌کنندگان انجام دادند دوباره در اجرای برجام تکرار نشود.

وی با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها بخواهند دست رد به برجام بزنند ملت ما نیز با آنها مقابله به مثل خواهد کرد، افزود: نباید در چهارچوب‌ها خود را محصور کنیم و باید بدعهدی را با جدیت پاسخ دهیم و نباید شاهد رفتاری انفعالی باشیم.

امام جمعه بابل با اشاره به سرمازدگی محصولات مرکبات و خرید تضمینی مرکبات برای صنایع کنسانتره، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بابل قطب تولید مرکبات بوده و بعضی از مناطق مانند بخش بابلکنار که تمام زندگی مردم منوط به مرکبات است، دچار چنین خسارت سنگینی شده و با مشکل خرید مرکبات نیز مواجه هستند و اوضاع نگران کننده‌ای را شاهدیم.

 روحانی گفت: هنگام خرید مرکبات برخی از مراکز بهانه آوردند و هزینه چیدن و حمل و نقل بر کشاورزان و باغداران تحمیل شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها