در شهرکرد برگزارشد؛

جلسه تجلیل از مربیان حلقه های صالحین مداح خواهر

جلسه تجلیل از مربیان حلقه های صالحین مداح خواهر در مکان پایگاه بسیج خواهران مسجد جامع شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۹۳
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛در این جلسه که با حضور اعضای حلقات ذاکرین خواهربسیج مداحان برگزار شد مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) در خصوص برگزاری دوره آموزش علمی تخصصی مداحی مطالبی را بیان کرد.

حجت الله کیانی افزود:مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) درفرمایشات فرمودند: این پدیده‌ی مدّاحی و نغمه‌سرایی در باب مدح و مصیبت و مرثیه و ذکر و امثال اینها هم یکی از اختصاصات است؛ این هم جای دیگری نیست و به این شکل وجود ندارد؛ به این عمومیّت و به این وسعت -چه وسعت از لحاظ کمّیّت، چه وسعت ازلحاظ معانی و مفاهیم و مانند اینها- نیست. این پدیده درخورِ کار علمی است؛ یعنی واقعاً جا دارد دانشجویان ما، اساتید ما، محقّقین ما بنشینند و روی این پدیده فکر کنند، کار کنند؛ هم تفسیر و تحلیل کنند، هم راه‌های علمیِ گسترش این را به ما نشان بدهند و یاد بدهند. ما در واقع دستِ‌کم گرفتیم این پدیده را؛ خیلی پدیده‌ی مهمّی است.

وی با توجه اهمیت و ضرورت موضوع آموزش مداحی ادامه داد: دوره آموزش مداحی به همت بسیج و کانون مداحان استان از تاریخ 28/10/95 در قالب شش ترم آموزشی برگزار می شود و شامل: مباحث تخصصی و عمومی بوده و به منظور ارتقاء سطح علمی و تخصصی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) انجام می گیرد.

کیانی گفت: با توجه به نیاز جامعه مداحی استان به مداحان در تراز انقلاب اسلامی ثبت نام در سه رده سنی نوگلان 7 تا 13 سال،نوجوانان 14 تا 20 سال و جوانان 21 تا 35 سال انجام می گیرد که این دوره با حضور اساتید کشوری و استانی در قالب 10 جلسه که یک ترم محسوب می شود برگزار خواهد شد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،سخنان رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان،پاسخگویی به سوالات و تجلیل از اساتید مربی مداحی خواهران از دیگر برنامه های این جلسه بود.

ارسال نظرات