انتقاد از آئین شب نشان نیما منازعات انتخاباتی است

میثم زندی با اشاره به انتقاد از نحوه برگزاری آیین شب‌نشان نیما گفت: یک سری افراد با توجه به انتخابات شورای شهر فرصت را مناسب دیده و وارد منازعاتی شدند و تهمت‌ها و افتراهایی بستند تا از این فضا به نفع خود در انتخابات و فضای رقابتی استفاده کنند.
کد خبر: ۸۸۰۶۸۴۷
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دبیر همایش شب‌نشان نیما بیان کرد: امسال همانند ادوار گذشته ریز برنامه‌های این مراسم به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام و مجوز لازم برای برگزاری این همایش دریافت شد.

میثم زندی با اشاره به انتقاد از نحوه برگزاری آیین شب‌نشان نیما اظهار کرد: هفتمین دوره همایش شب‌نشان نیما همانند ادوار گذشته در 6 دوره قبل با همان رویکرد برگزار شده است.

وی به فعالیت‌های مختلف مؤسسه مردم‌نهاد نیما یوشیج سالانه در حوزه سینما، تئاتر، شعر و ادبیات و هنرهای تجسمی اشاره کرد و افزود: آیین شب‌نشان نیما در سال تحت عنوان ارائه گزارش عملکرد با فراخوانی از هنرمندان و برخی از مدیران معتمد فرهنگی برگزار و به تعدادی از هنرمندان شاخص در رشته‌های مختلف هنری و ادبی جایزه‌ای تحت عنوان نشان‌نیما اهدا می‌شود.

زندی با بیان اینکه شورای اسلامی و شهرداری نوشهر امسال مصوبه‌ای برای کمک به این مراسم نداشتند، اضافه کرد: یک سری افراد با توجه به انتخابات شورای شهر فرصت را مناسب دیده و وارد منازعاتی شدند و تهمت‌ها و افتراهایی بستند تا از این فضا به نفع خود در انتخابات و فضای رقابتی استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه شب‌نشان نیما یک شب فرهنگی به‌شمار می‌رود که مجوز لازم برای دعوت از مهمانان این مراسم از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد گرفته شده است، افزود: برای برگزاری هفت دوره این مراسم تلاش بسیاری صورت گرفته و سال آینده باز هم باید برگزار شود.

دبیر همایش شب‌نشان نیما درباره ایرادات فرهنگی از این مراسم به خبرنگار فارس گفت: دستگاه ناظر بر فعالیت‌های فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اگر مشکلی باشد اداره‌کل ارشاد باید با آن برخورد کند.

زندی با بیان اینکه هیچ ایرادی به مؤسسه مردم‌نهاد فرهنگی هنری نیما یوشیج وارد نیست، افزود: این مؤسسه ریز برنامه‌ها را به اداره‌کل ارسال و براساس آن برنامه‌های خود را اجرا کرده است.

وی ادامه داد: برخی افراد در حوزه فضای مجازی فعالیت می‌کردند متقاضی ورود به مراسم بودند با توجه به ظرفیت محدود این مراسم امکان حضور این افراد در مراسم وجود نداشت و باید قبل از برگزاری مراسم نسبت به ثبت‌نام در این مراسم اقدام می‌کردند.

دبیر همایش شب نشان نیما تصریح کرد: یکی از ایرادات دیگر به این مراسم این بوده که برخی اعلام کردند آیین شب‌نشان نیما یک برنامه خودمانی است، چه بدی دارد یک خانواده فرهنگی در مازندران برنامه‌ای برگزار کنند.

زندی بیان کرد: با توجه به محدودیت مکان و نبود زیرساخت‌های لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری شرمنده بسیاری از افراد دانشگاهی برای حضور در این مراسم شدیم.

وی با بیان اینکه برخی سعی کردند آب را گل‌آلود کنند و با جوسازی کل برنامه را تحت‌الشعاع قرار دهند، اظهار کرد: کم کم حقایق خود را نشان دهد و من فکر می‌کنم عمده اتفاقات حاشیه حباب روی آب است.

دبیر همایش شب‌نشان نیما ادامه داد: همه افراد برای حضور در این مراسم باید از قبل نسبت به ثبت‌نام و دریافت کارت ورود اقدام کنند و این موضوع برای نوابغ ادبی مستثنی نیست.

زندی با اعلام اینکه شب‌نشان نیما را با دست خالی به هفتمین دوره رسانده‌ایم، افزود: برخی فکر می‌کنند صاحب آن هستند و می‌توانند برایش تصمیم بگیرند در صورتی‌که این آیین محفل خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت ما فرهنگ و هنر است، خاطرنشان کرد: هرکس در حوزه خود فعالیت می‌کند ما هم در زندگی خود این دغدغه را داریم ولی در بنیاد نیما یوشیج باید کار فرهنگی هنری صورت گیرد چرا که مجوز این کار را دریافت کرده‌ایم.

دبیر همایش شب‌نشان نیما در پایان گفت: نباید مسائل را با هم اشتباه بگیریم و از هر مسأله واهی برای تضعیف و حمله به این پروژه فرهنگی سوءاستفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها