نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

آیت الله رفسنجانی از حامیان فلسطین و مقاومت بود

آیت الله هاشمی رفسنجانی از حامیان فلسطین، مقاومت و از دشمنان سر سخت صهیونیسم بود.
کد خبر: ۸۸۰۶۸۸۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از فارس، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با اظهار تأسف و تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی زجرکشیده و عذاب‌دیده دوران سخت انقلاب در زمان طاغوت بود و به تعبیر مقام معظم رهبری بارها تا مرز شهادت پیش رفته بود.

وی بیان کرد: هاشمی رفسنجانی با داشتن مسئولیت‌های خطیر ثروت اندوزی نکرد، به تعبیر مقام معظم رهبری در طول این مدت موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش از انقلاب یک اندوخته‌ای درست کرده باشد و مدیری پر توان و سیاستمداری بزرگ بود و اینکه نماینده امام در شورای عالی دفاع بود و عملا فرماندهی نیروهای مسلح را بر عهده داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مشاور رهبر معظم انقلاب بود وی در پست مهم ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام بازوی مشورتی رهبر معظم انقلاب بود و سیاست‌های کلان کشوری با مدیریت ایشان، تدوین و جهت تصویب به مقام معظم رهبری ارائه می‌شد و مقدم داشتن نظام و رهبری بر مصالح شخصی بود و دشمنان نتوانستند او را از انقلاب ورهبری جدا کنند.

خطیب جمعه اردبیل گفت: مقام معظم رهبری در پیام تسلیت هم به اختلاف نظر خود اشاره کردند و آن یک نکته بسیار مهمی دارد و آن اینکه نظام به درجه‌ای از اقتدار و استحکام رسیده که قدرت هضم و جذب تمامی اختلافات، تفاوت‌ها و نگرش‌ها را در اداره حاکمیت دارد.

عاملی ادامه داد: در اینجا باید متوجه این نکته باشیم که نظام اسلامی، نظام تک‌صدایی نیست اما در اختلافات، همه تابع نظر رهبری خواهیم بود، نه صرفا به عنوان یک شخصیت سیاسی بلکه به عنوان یک شخصیت دینی و تبعیت از او هم به عنوان یک وظیفه و تکلیف دینی مثل سایر واجبات دینی است و بنابراین زاویه عملی با نظر رهبری را خطا و مخل وحدت و انسجام می‌دانیم.

عاملی در خصوص این تعبیر هاشمی که گفته بود سپاه نور چشم من و رهبری جان من است، افزود: من از جوان‌ها می‌خواهم این جمله آقای هاشمی را در سطح وسیعی در فضای مجازی انتشار دهند به همین جهت ممکن نیست کسی به آقای هاشمی ارادت داشته باشد ولی با رهبری مشکل داشته باشد او حتما هاشمی را هم نمی‌خواهد و او را ابزار منویات دیگر خود کرده است.

وی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی اعتقاد داشت که همه باید حول محور رهبری جمع شوند تا در این روزگار متلاطم خطرات از کشور دفع شود و بزرگترین پیام و توصیه او نیز برای حفظ و پیشرفت کشور همین است.

نماینده ولی  فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ادامه داد: او از حامیان فلسطین، مقاومت و از دشمنان سر سخت صهیونیسم بود وی در حساس‌ترین و خطرناک‌ترین دوران که نمی‌شد اسم اسرائیل را برد کتاب سرنوشت فلسطین را که ترجمه «القضیه الفلسطینیه» نوشته سفیر اردن در ایران بود را نوشت و در سطح وسیعی پخش کرد و بنابراین ممکن نیست کسی حمایت از فلسطین، غزه و لبنان را زیر سوال ببرد و موالی آقای هاشمی رفسنجانی باشد و چنین موالاتی قطعا موالاه ابزاری است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تشییع جنازه پرشکوه آن مرحوم گفت: در طول تاریخ کشور ما رتبه اول هم در استقبال و هم در تشییع مخصوص روحانیت است استقبال و تشییع 10 میلیونی حضرت امام(ره) را هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد اجتماع عظیم در تشییع جنازه ایشان نشان می دهد که روحانیت اولا در دل مردم جای دارد و با تمام تبلیغات بسیار منفی و سمی، روحانیت هنوز در رتبه اول محبوبیت است ثانیا او یک انقلابی بود و تشییع با شکوه وی نشان می دهد که مردم، انقلاب را مال خودشان می دانند و برای رجال آن ارادت خاصی دارند.

وی از مکاتبه خود با نوبخت معاون رئیس جمهور و وزیر نفت در خصوص نرخ گاز مصرف خانگی خبر داد و از نمایندگان و مسؤولان استانی خواست این موضع را با جدیت تمام پیگیری کنند.


ارسال نظرات