یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

دولت از کشاورزان حمایت نمی کند

بغزیان با اشاره به اینکه واردات محصولات کشاورزی از کشورهایی همچون برزیل و آمریکا به ضرر کشاورزان داخلی است گفت:در زمانی که انبارها از محصولات کشاورزی پر شده است واردات نباید انجام بگیرد.
کد خبر: ۸۸۰۷۳۳۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۱

آلبرت بغزیان اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه  کشاورزان و از جمله باغداران با عدم حمایت دولت یازدهم مواجه شده اند اظهار داشت: سازوکار بازار محصولات کشاورزی باید مبتنی بر نظم خودجوش باشد، از اینرو دولت باید در تصمیم‌گیری ‌هایی که اتخاذ می‌کند با یک تحلیل کارکردی با استفاده از نظرات کارشناسان اقتصادی مد نظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین کارکرد دولت در یک سیستم اقتصادی این است که در میان تمامی کارکردهای دولت، کارکردی را در نظر بگیرد که نظم بازار را تهدید نکند افزود:  با وجود اینکه تحصیلکرده‌های فراوانی در بحث اقتصاد داریم دولت نباید بازیچه تصمیم گیری‌های نادرست قرار بگیرد .

بغزیان با اشاره به اینکه واردات محصولات کشاورزی از کشورهایی همچون برزیل و آمریکا به ضرر کشاورزان داخلی است گفت: راهکارهای لازم در ادبیات اقتصادی برای جبران کمبود آمده و نسخه لازم در اقتصاد پیچیده شده است. واردات محصولات کشاورزی در زمانی مقدور است که تقاضای فراوان محصولات کشاورزی وجود دارد و کشورمان در فصل برداشت محصول مورد نظر قرار ندارد از اینرو امکان واردات محصولات کشاورزی مقدور و میسر است.

بغزیان خاطر نشان کرد: در زمانی که فصل برداشت محصول در نقاط مختلف کشورمان وجود داشته و انبارها از محصولات کشاورزی پر شده است واردات به ضرر و زیان کشاورزان داخلی است.

ارسال نظرات