تلفيقي از مهارتها راهي براي رسيدن به موفقيت هاي بزرگ است

جوان نخبه پارس آبادي فعاليت در زمينه هاي مختلف و داشتن تلفيقي از مهارتها را جهت رسيدن به موفقيت ضروري دانست.
کد خبر: ۸۸۰۷۴۵۲
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

بابك سيف اللهي، جوان نخبه پارس آبادي در گفتگو با خبرگزاری بسیج دررابطه با  فعاليت در زمينه هاي مختلف و داشتن تلفيقي از مهارتها را جهت رسيدن به موفقيت ضروري دانست.

بابك سيف اللهي متولد سال 1377 در شهرستان پارس آباد، جوانترين عضو كنفرانس بين المللي غرب آسيا مي باشد كه در رشته پزشكي تحصيل مي كند. مقام چهارمی مسابقات جهانی برنامه نویسی آلمان، مقام دوم کشوری و سوم بین المللی در لیگ زیست شناسی، منتخب جشنواره های پژوهشگران سمپاد، جوان علی اکبر، مبتکرین و مخترعین بسيج از جمله افتخارات وي است. سيف اللهي علاوه بر فعاليت و كسب مقام در زمينه علمي، در حوزه هنري، ورزشي و معارف و قرآن نيز داراي افتخارات ارزشمندي است كه منتخب جشنواره خوشنويسي مولود كعبه، عضو انجمن شعر و ادب، نفر اول منطقه و منتخب استاني نويسندگي آموزش و پرورش، رتبه اول جشنواره قرآن و عترت بسيج و اخذ گواهينامه هاي كشوري صالحين بسيج از جمله افتخارات وي مي باشد. خبرنگار سازمان بسیج علمی, پژوهشی و فناوری استان اردبیل با اين نخبه پارس آبادي گفتگو كرده است كه در ادامه مي خوانيد:

فعاليتهاي علمي و پژوهشي خود را از چه زماني آغاز كرده ايد؟

جواب اين سوال به كنجكاوي هاي كودكانه ام برمي گردد. از همان دوران علاقه خاصي به فعاليت هاي آزمايشي و تحقيق در زمينه علوم مختلف و فرهنگ و هنر داشتم و هميشه براي خود افق هاي بلندي در ابعاد مختلف زندگي ترسيم مي كردم. از آنجا كه اندك استعدادي هم از جانب خداوند در خود مي ديدم، سعي كردم با هيچ بهانه اي متوقف نگردم و همواره به تلاش ادامه دهم، زيرا به نظرم مهمترين وظيفه انسان ها در اين كره تلاش مستمر براي رسيدن به اهداف مهم مي باشد، فارغ از اينكه به طور كامل به مقصود مي رسيم يا خير.

علت موفقيت شما و كسب مقام هاي برتر در زمينه هاي مختلف و غيرمرتبط با يكديگر چيست؟

موفقيت من به صورت هدف گذاري عالي و به دنبال آن تلاش بيشتر تعريف شده است كه يك نيروي فرا مرتبه اي به نام لطف الهي اين جريانات را هدايت كرده و به ثمر مي رساند. البته هوش و استعداد هم تاثير گذارند، ولي سهم ناچيزي دارند، همانطوري كه دانشمندي مي گويد: موفقيت حاصل 95 درصد تلاش و 5 درصد هوش است. اعتقاد من اين است كه انسان نبايد يك بعدي باشد، بلكه بهتر است تلفيقي از مهارت ها و توانايي ها را در خود جمع كرده و در زمينه هاي مختلفي تبحر داشته باشد. اين بحث هيچ ناسازگاري با تجمع توان روي يك موضوع اصلي به عنوان اولويت ها ندارد و به همين دليل است كه اگر به تاريخ زندگي ستارگان و فرهيختگان جهان نگاه كنيم، متوجه زندگي چند جانبه آنها مي شويم. من نيز تلاش كرده و خواهم كرد كه در زمينه علوم پزشكي و رايانه اي، هنري، ورزشي و حتي روابط اجتماعي خود با ديگر اقشار از قافله عقب نمانم و اميدوارم مجموعه مهارت هايي كه دارم و آنهايي كه تا آخر عمر كسب خواهم كرد، براي خود و جامعه سودمند باشد.

هزينه شركت در مسابقات و كنفرانس هاي ملي و بين المللي از كجا تامين مي شود؟

واقعيت اين است كه هزينه هاي لازم براي آمادگي علمي و مهارتي جهت شركت در مسابقات و جشنواره هاي مختلف همواره بر دوش شركت كنندگان از جمله خود بنده مي باشد. حتي هزينه هاي اياب و ذهاب اين برنامه ها نيز بر عهده اشخاص است، مگر مسابقات يا كنفرانس هاي خاصي كه توسط يك نهاد اداري و يا اسپانسر برگزار مي شود. متاسفانه همين كافيست كه افراد مستعدي كه مي توانند در رويدادهاي علمي و پژوهشي بدرخشند، بخاطر عدم تامين هزينه هاي اوليه منصرف گردند.

چه نهادهايي زمينه را براي حضور شما در مسابقات و جشنواره هاي مختلف كشوري و بين المللي فراهم مي كند؟

به هر حال هر برنامه اي اعم از مسابقات، جشنواره ها و كنفرانس ها توسط ارگان خاصي برنامه ريزي و برگزار مي گردد، ولي نهاد خاصي كه توجه مرا به زمينه علمي ويژه اي معطوف كند، به نظرم نمي رسد و بيشتر براساس علاقه شخصي و اهميت آن موضوع پيگير قضايا شده ام.

علت تحصيل شما در رشته پزشكي با وجود مقام هاي برتر در زمينه هاي ديگر مانند كامپيوتر چيست؟

اولويت اصلي من تحصيل و كسب علم در زمينه پزشكي بوده و معتقدم پزشكي اقيانوس علمي هست كه هر قدر هم از آن بنوشيم سيراب و راضي مان نمي كند و از طرفي پزشكي علم خداشناسي است و هركسي اندك توجهي به نظام هاي بي نقص بدن انسان داشته باشد، به اين موضوع پي مي برد. اين را هم بگويم كه بخش جدايي ناپذير زندگي امروزي علوم مهندسي بخصوص رايانه اي است، از اينرو من هم از چند سال پيش شروع به آموزش و فعاليت جدي در زمينه علوم رايانه اي و رباتيك كردم و در حال حاضر نيز به صورت غيرآكادميك ادامه مي دهم.

آيا طرحي جهت تلفيق علم رايانه اي و پزشكي در نظر داريد؟

همواره يكي از دغدغه هايم اين بوده است كه بتوانم علوم رايانه اي و علم مقدس پزشكي را تلفيق نموده و با استفاده از ظرفيت هاي هر كدام كه مي توانند مكمل همديگر باشند، طرحي را اجرا كنم. برنامه ام در آينده اين است كه بعد از پيشرفت كافي در رشته پزشكي براي اين مسائل ايده پردازي نمايم.

حضور شما به عنوان جوانترين عضو كنفرانس سرطان شناسي غرب آسيا چه تاثيري در تصميم گيري براي اهداف آينده تان دارد؟

يكي از نقاط عطف زندگي من علاقه مند شدن به سرطان و به دنبال آن حضور در كنفرانس هاي سرطان شناسي كه مهمترين آن wac يا سرطان شناسي غرب آسيا است، مي باشد. همواره سعي بر اين است كه با افزايش آگاهي و جلب توجه عمومي به سرطان، جلوي اين سونامي گرفته شود و نيز با تبادل اطلاعات و بررسي جديدترين يافته علمي و تجربي سرطان دنيا به مبارزه مطلوب تر و اقدامات درماني مفيدتر پرداخته گردد.

كنفرانس سرطان شناسي غرب آسيا با حضور چه كشورهايي و با بررسي چه موضوعاتي برگزار شد؟

این کنفرانس با همکاری سازمان بهداشت جهانی با موضوع سرطان و مفاهیم علمی در خصوص علوم پایه، پیشگیری و درمان این بیماری با حضور دانشمنداني از 16 کشور از جمله کانادا، اتریش، آمریکا، فرانسه، انگلیس، ترکیه، عراق، مصر، کشورهای همسایه و ايران در هتل اسپيناس پالاس تهران برگزار شد. جنبه های سلولی و مولکولی سرطان، تصویربرداری و مداخلات تهاجمی در سرطان، داروسازی بالینی در مباحث سرطان، بدخیمی های خونی، جراحی سرطان، تومورهای توپر، دیدگاه های روانشناختی در سرطان از جمله موضوعات مورد بحث در این کنفرانس سه روزه بود.

متاسفانه همانطوري كه مي دانيد سرطان يكي از بيماري هاي شايع در كشور ايران بخصوص استان اردبيل است، آيا برنامه اي جهت درمان و راهبردهاي پيشگيري از اين بيماري مهم در نظر داريد؟

بله، در حال حاضر مشغول به مطالعه و پژوهش در زمينه سرطان شناسي و پيشگيري سرطان مي باشيم و در همين راستا نيز با پروفسور متولي زاده اردكاني فوق تخصص زيست فناوري و ژنتيك از آمريكا و دبير تحقيقات سرطان خاورميانه در حال تاليف كتاب جامع سرطان شناسي مي باشيم كه اميد است بعد از پايان يكي از كتاب هاي جامع و مفيد در زمينه آگاهي، پيشگيري و ارجاعات علمي سرطان باشد و جادارد همين جا از استاد اردكاني به جهت توجه فراتر از حدمان قدرداني نمايم.

از راهنمايي هاي چه كساني جهت رسيدن به موفقيت خود بهره مند شده ايد؟

ارسال نظرات
آخرین اخبار