دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان:

محصولات کشاورزی هرمزگان آماده صادرات به کشورهای مختلف هستند/ انگیزه‌های صادراتی باید افزایش یابد

دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان گفت: چندین قلم از محصولات کشاورزی تولیدی در استان ارزش و کشش صادراتی بالایی دارند و باید انگیزه‌های صادراتی این کالاها را افزایش داد.
کد خبر: ۸۸۰۷۵۱۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابوطالب جوادی امشب در جمع شماری از کشاورزان استان هرمزگان اظهار کرد: بسیاری از محصولاتی که اکنون در استان هرمزگان تولید می‌شود، قابلیت صادراتی دارند و اگر انگیزه و عزم لازم در این زمینه بوجود آید، بسیاری از کشورهای منطقه خواهان واردات محصولات کشاورزی کشورمان هستند.

وی با بیان این که کشاورزان استان باید به دو موضوع تولید با کیفیت و تولید متوازن توجه ویژه داشته باشند، افزود: رشد کیفیت تولید با اجرای روش‌های نوین میسر است و از سوی دیگر باید به توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی در زمینه نوع تولید نیز توجه ویژه داشته باشیم.

دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان ادامه داد: استان هرمزگان موقعیت خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی دارد و اگر سفارتخانه‌های ایران در کشورهایی نظیر امارات، عمان، هند، پاکستان و ... نسبت به همکاری با تجار و بازرگانان به منظور بازاریابی برای محصولات ایرانی به خوبی اقدام کنند، حداقل سالانه می‌توان تا هزاران تن محصول کشاورزی را به این کشورها صادر کرد.

جوادی عنوان کرد: نیاز به واردات محصولات کشاورزی در کشورهای پیرامونی ایران وجود دارد و اگر ما به نحو درستی در این زمینه وارد نشویم، کشورهای دیگری که حتی مزیت صادراتی در این حوزه ندارند، جای ایران را می‌گیرند.

وی از ضرورت تدوین برنامه جامع تولیدات کشاورزی در کشورمان به منظور جلوگیری از کشت محصولاتی که بازار ندارند، تأکید و گفت: هم در زمینه تولید و هم در زمینه واردات به انسجام بیشتری میان دستگاه‌ها نیاز است تا در فصل تولید گوجه شاهد واردات رب فله‌ای به کشور نباشیم.

دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان خاطرنشان کرد: محصولی که با سختی فراوان و با هزینه بسیار بالا و در شرایط خشکسالی تولید می‌شود، نباید بر زمین بماند و این مهم به یک نگاه ملی به این حوزه نیاز دارد و در حیطه مسؤولیت مقامات محلی نیست.

جوادی همچنین تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر هماهنگی بسیار خوبی میان بخش حمل و نقل و بخش کشاورزی بوجود آمده به طوری که محصولی که برای آن بازار در کشور وجود داشته باشد، به سرعت و بودن معطلی حمل می‌شود اما مشکل در اینجاست که برخی محصولات تولیدی در هرمزگان عملا بازار ندارند و باید برای آنها بازار هدف تعریف کرد.

وی محصولات صادراتی استان هرمزگان در حوزه کشاورزی و باغدارای را عمدتا فلفل، بادمجان، گوجه، خیارسبز، غلات، خرما، مرکبات، هندوانه، پیاز و فلفل‌دلمه‌ای برشمرد.

انتهای پیام/3264/ر30/
ارسال نظرات