قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

منکرات در جامعه ناشی از بی توجهی به نماز است

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: مشکلات موجود و بسیاری از منکرات و بداخلاقی‎ها در جامعه را ناشی از بی‎توجهی به اقامه نماز است.
کد خبر: ۸۸۰۷۶۵۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ، محمود مظفر در همایش مدیران و دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان لرستان گفت :ستاد اقامه نماز بیش از ۲۶ سال است که در کشور تاسیس شده است و در راستای برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی اقامه نماز در کشور فعالیت می‎کند.
 
وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقامه نماز اشاره کرد و افزود: در پایان  کار هر مدیری باید عملکرد آن مدیر در رابطه با وضعیت نماز مورد ارزیابی قرار بگیرد ؛این‌که نماز در دوران مدیریت یک مدیر در اداره چه مقدار رشد پیدا کرده و آیا اقامه نماز در آن اداره و دستگاه رشد نزولی داشته و یا رشد صعودی داشته است.
 
مظفر در ادامه به انجام پژوهش‌هایی در رابطه با وضعیت نماز در بین نوجوانان و جوانان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این‌که نسل نوجوان و جوان آینده‌سازان این کشور هستند لذا ضرورت دارد اولویت ما در زمینه اقامه نماز جوانان و نوجوانان باشند.
 
وی اضافه کرد: در پژوهش‌هایی که توسط ستاد اقامه نماز کشور در رابطه با عدم رغبت  برخی جوانان به  نماز انجام گرفته ،مشخص شده که اکثر آنها عنوان داشته‌اند مشاهده یک رفتار ناشایست از افراد نمازخوان باعث شده آنها انگیزه‌ای برای نمازخواندن نداشته باشند لذا لازم است مدیران ما مراقب رفتار و کردار خود باشند.
 
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور افزود: وقتی یک فرد نمازخوان است باید این نماز در وی تاثیر داشته باشد و رفتار و عمل وی نیز شایسته باشد چراکه اگر یک رفتار ناشایستی از مدیر نمازخوان سر بزرند تاثیرات منفی در جامعه خواهد داشت.
 
مظفر مشکلات موجود و بسیاری از منکرات و بداخلاقی‎ها در جامعه را ناشی از بی‎توجهی به اقامه نماز دانست و ادامه داد: مدیران ما باید پیشقدم در امر اقامه نماز باشند مدیران نباید اجازه بدهند جلسات با وقت نماز تلاقی پیدا کند.
 
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم همت مدیران به رونق‎بخشی به نمازهای جماعت ادارات تاکید کرد و افزود: اگر نماز در یک اداره خوب اقامه شود خیلی از مشکلات، منکرات، تخلفات را شاهد نخواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار