مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان؛

۱۶ پروژه کتابخانه ای در حال احداث در استان

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان گفت : درحال حاضر ۱۶ پروژه کتابخانه ای در حال احداث در استان وجود داشته که از این تعداد ۵ پروژه در حال اتمام هستند.
کد خبر: ۸۸۰۷۷۰۶
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ، علی جهان آرا، در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی لرستان برگزار شد گزارشی را از وضعیت کتابخانه های استان ارائه داد و اظهار داشت: ۳۱ باب کتابخانه فعال در استان وجود داشته که این تعداد به ازاء هر ۶۰ هزار نفر یک کتابخانه بوده و با استاندارد موجود آن فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه مطابق استاندارد باید به ازاء هر ۲۵ هزار نفر یک کتابخانه وجود داشته باشد، افزود: با توجه به اینکه جمعیت لرستان بالغ بر یک میلیون و ۸۸۳ هزار نفر بوده برای رسیدن تعداد کتابخانه های استان به وضعیت استاندارد باید تعداد کل کتابخانه ها به ۷۵ باب افزایش یابد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان به وجود ۱۶ پروژه کتابخانه ای در حال احداث در استان اشاره داشت و گفت : از این تعداد ۵ پروژه در حال اتمام بوده که شامل ۲ کتابخانه روستایی «دینارآباد» بروجرد و «دارایی» خرم آباد بوده و معطل تامین تجهیزات هستند.

جهان آرا تکمیل کتابخانه روستایی چم پلگ چگنی را در گرو تامین ۲۰ میلیون تومان اعتبار دانست و بیا ن کرد : در صورت تامین اعتبار تمام تلاش خود را خواهیم کرد این ۵ پروژه کتابخانه ای را تا پایان امسال تکمیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه روند کندی برای تکمیل کتابخانه های در دست ساخت استان دنبال می شود، تصریح کرد : این پروژه ها بین ۱۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان خاطر نشان کرد: کتابخانه های درجه یک و شهید باهنر بروجرد به ترتیب ۹۵ و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برای تکمیل آن ها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

جهان آرا افزود : شهرداری ها در خصوص دریافت سهم ۰٫۵ درصدی کتابخانه های عمومی از درآمدهای خود با ما همکاری کمی داشته و علیرغم برگزاری ۱۹ جلسه با عوامل شهرداری ها در این خصوص دریافت این سهم نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی سهم ۰٫۵ درصدی کتابخانه های عمومی استان از محل درآمد شهرداری ها را در سال ۹۳ حدود ۳۵۷ میلیون تومان برشمرد و افزود: این سهم در سال ۹۴ به ۲۲۹ میلیون تومان رسید و در سال جاری نیز تنها ۱۵۳ میلیون تومان از محل درآمدهای شهرداری های استان توانسته ایم برای کتابخانه های عمومی جذب کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان با اشاره به اینکه برخی شهرداری های استان تا کنون ریالی از سهم ۰٫۵ درصدی کتابخانه های عمومی را پرداخت نکرده اند، عنوان داشت : شهرداری خرم آباد طی امسال ۵۱ میلیون تومان از سهم کتابخانه هیا عمومی را پرداخت کرده است.

جهان آرا در ادامه مساحت زیربنای کل کتابخانه های استان را در حال حاضر ۱۴ هزار و ۷۱۱ متر مربع عنووان کرد وافزود : با افتتاح ۵ پروژه نامبرده شده طی امسال ۳ هزار و ۱۶۵ متر مربع به زیربنای کتابخانه های عمومی استان اضافه خواهد شد.

 انتهای خبر /ز
 
ارسال نظرات