معاون فناوری ارتباطات و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست ایران در لرستان

امکان مکان یابی برای دستگاه های نظارتی و ضابط قانونی با طرح GNAF

معاون فناوری ارتباطات و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست ایران گفت: طرح GNAF امکان مکان یابی لازم را برای دستگاه های نظارتی و ضابط قانونی ایجاد می کند.
کد خبر: ۸۸۰۷۷۴۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، عیسی نجفی درکارگروه آموزشی یکروزه پروژه ملی پایگاه آدرس استاندارد مکان محور GNAF که در سالن آمفی تائتر بانک صادرات استان برگزار شد اظهار داشت : این طرح امکان مکان یابی لازم را برای دستگاه های نظارتی و ضابط قانونی ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه پایگاه ملی نشانی های استاندارد ، آدرس های توصیفی قبلی را به بهترین نحو برای دستگاه های اجرایی فراهم می کند افزود : حرکت در مبنای سیستم قدیمی باعث نارضایتی سیستم های نظارتی و اجرایی می شد چرا که دسترسی به نشانی دقیق برخی افراد امکان پذیر نبود.

نجفی تصریح کرد : در حال حاضر حدود 28 دستگاه در نظام مقدس جمهوری اسلامی با نشانی و مکان سکونت افراد در ارتباط هستند و برخی از این دستگاه ها بهره بردار و برخی تولید کننده نشانی هستند.

وی عنوان داشت : در این طرح استانداردسازی نشانی ها انجام می شود و پایگاهی در سطح کشور برای وجود نشانی استاندارد همه افراد تعریف خواهد شد.

معاون فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست خاطر نشان کرد : ضرورت داشتن یک نشانی استاندارد از سال های گذشته در کشور مطرح شده بود که نشانی استاندارد باید مکان محور شود و قطعه بندی شهری کد مختصات جغرافیایی می گیرد و به عنوان نشانی مکان محور ثبت خواهد شد.

به گفته وی نشانی استاندارد مکان محور برای کاهش آلودگی و ترافیک شهری و سردرگمی های شهری و حتی روستایی تاثیرگذار است.

نجفی در ادامه گفت : وجود معابر بی نام ، نبود نقشه های قطعه بندی شده از عمده ترین چالش های پیش روی این طرح است که نیازمند پیگیری شهرداران و دهیاران می باشد و در حال حاضر 6 شهر در سطح کشور به عنوان پایلوت اجرای طرح جی نف معرفی شده است و آمادگی اجرای این طرح در سایر شهرهای استان که دارای نقشه قطعه بندی است وجود دارد.

انتهای خبر /ز
ارسال نظرات