عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»:

وزارت آموزش و پرورش پرداخت سرانه مدارس را در اولویت قرار دهد

عباسی با اشاره به مشکل عدم پرداخت سرانه مدارس از سوی دولت گفت: وزارت آموزش و پرورش باید پرداخت سرانه مدارس را هرچه سریع تر در اولویت های خود قرار دهد و این هزینه را پرداخت کند.
کد خبر: ۸۸۰۷۸۳۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

وزارت آموزش و پرورش پرداخت سرانه مدارس را در اولویت قرار دهداسد الله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با مشکل عدم پرداخت سرانه مدارس از سوی دولت اظهار داشت: در رابطه با مسئله پرداخت سرانه مدارس قرار بر این بود که این سرانه هر چه سریع تر از سوی وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود.

وی در توضیح این مطلب افزود: پرداخت سرانه مدارس مربوط به هزینه های یارانه شیر و بازنشسته های سال های گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و به همین جهت دو هزار و هفتصد میلیارد تومان اعتبار به این بخش تخصیص داده شده بود؛ لذا وزارت آموزش و پرورش باید پرداخت سرانه مدارس را هرچه سریع تر در اولویت های خود قرار دهد و این هزینه را پرداخت کند.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حق مدارس دولتی این نیست که تا به این لحظه در وضعیت بلاتکلیفی باشند، برخی مدارس دولتی قادر نیستند کمک هزینه خود را از خانواده ها بگیرند زیرا خانواده ها نیز تمکن مالی ندارند بنابراین از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم تا قبل از سال جدید سرانه مدارس را پرداخت کند.

عباسی در خاتمه یادآور شد: البته ما این موضوع را از طریق کمیسیون آموزش مجلس پیگیری خواهیم کرد و سعی می کنیم سرانه مدارس دولتی مخصوصاً مناطق محروم و دور افتاده را در اولویت قرار دهیم.


ارسال نظرات