پایانه مرزی بیله سوار جزو پنج مرز برتر کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: پایانه مرزی بیله سوار جزو پنج مرز برتر کشور است.
کد خبر: ۸۸۰۸۰۵۸
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر نصیری در بازدید از گمرک و پایانه مرزی بیله سوار افزود:پایانه مرزی بیله سوار جز پنج مرز برتر کشور بوده و از لحاظ تردد ناوگان سواری رتبه دوم کشوری و از لحاظ ضریب اشغال صندلی ناوگان عمومی مسافری رتبه اول کشوری را دارد.

وی گفت: امسال ۶۳۹ هزار و ۳۰۷ نفر از پایانه مرزی بیله سوار مغان تردد کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیلاظهار کرد: با توسعه مناسبات و سفر مقام های عالی کشور به جمهوری آذربایجان این روابط در دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف تقویت شده و این مناسبات باعث توسعه بهره وری گمرک و پایانه مرزی بیله سوار خواهد بود.

نصیری با اشاره به اینکه صادرات محصولات و کالاهای مختلف از گمرک بیله ‌سوار در ۹ ماه امسال ۱۳۰ هزار تن بوده، افزود: صادرات محصولات از گمرک بیله سوار ۶۸ درصد افزایش داشته و براساس آمار میزان واردات نیز از این گمرک ۹ هزار تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای توسعه مبادی ورودی از پایانه مرزی و گمرک بیله سوار می تواند بزرگترین دستاورد نه تنها برای مردم یک منطقه بلکه برای کل کشور باشد تشریح کرد: با توجه به اهمیت این مرزها در جنبه های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی رویکرد دولت در شهرستان بیله سوار ارائه برنامه های راهبردی در کنار برقراری آرامش و امنیت در مرزها توسعه و تسهیل روند تجارت و صادرات و خدمات رسانی و ساماندهی مسافران آذری از مرز بیله سوار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل همچنین در بازدید از محوطه پایانه مرزی بیله سوار از ساماندهی محوطه گمرک بیله‌سوار خبر داد و افزود:در این زمینه چهار هکتار با صرف ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه ساماندهی شده و در ۲ ماه آینده افتتاح می شود.

نصیری گفت: برای ساماندهی خدمات به مسافران آذری در گمرک بیله سوار برای خرید ۶۰ دستگاه خودرو پلاک عمومی تسهیلات کم بهره۲۰میلیارد ریالی ارائه شده است.

وی افزود: روزانه حدود سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.

ارسال نظرات