مديرعامل شركت گاز استان اردبيل:

افزایش 12 درصدی مصرف گاز استان

مدير عامل شركت گاز استان اردبيل، گفت: ایران برای تامین نیاز کشور مشکلی ندارد، لذا قطع صادرات گاز ترکمنستان به ایران ثاثیر چندانی در تامین مطلوب گاز و بویژه در بخش خانگی که عمده مصرف کننده گاز هستند، ندارد.
کد خبر: ۸۸۰۸۱۰۸
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل به نقل از سبلانه، فيروز خدایی در گفتگویی درباره احتمال قطعی گاز جایگاه‌های CNG این استان اظهار داشت با توجه به تدابیر جدید تأمین گاز استانهای شمالی پس از قطع صادرات گاز ترکمنستان به ایران:اظهار داشت ایران برای تامین نیاز کشور مشکلی ندارد، لذا قطع صادرات گاز ترکمنستان به ایران ثاثیر چندانی در تامین مطلوب گاز و بویژه در بخش خانگی که عمده مصرف کننده گاز هستند، ندارد.

وی تاکید کرد: با مدیریت مصرف میتوان این میزان واردات گاز از ترکمنستان را جبران کرد.

مديرعامل شركت گاز استان اردبيل تصریح کرد: در حال حاضر فشار گاز در استان اردبیل مطلوب است و کمبود گاز در هیچ یک از نقاط استان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه تمامی جایگاه های سوخت در استان اردبیل دایر است و سوخت گیری انجام می شود، خاطر نشان کرد: قطع صادرات گاز ترکمنستان به ایران، تاثیری در تامین مطلوب گاز مشترکین اردبیلی ندارد و بعید است گازجایگاه‌های CNG این استان به این دلیل قطع شود مگر اینکه شرایط خاص پیش بیاید.

خدایی گفت: مصرف روزانه مشترکان گاز در استان اردبیل به طور میانگین 8 میلیون مترمکعب است که 70 درصد آن در بخش خانگی است.

وی خاطرنشان کرد: با برودت هوا به ویژه در هفته آخر آذرماه امسال این میزان مصرف گاز اردبیلیها افزایش 25 درصدی داشت.

مديرعامل شركت گاز استان اردبيل ادامه داد: میزان مصرف گاز اردبیلیها نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش یافته است.

در ادامه برنامه‌های وزارت نفت به‌منظور تأمین مطلوب گاز بخش خانگی در استانهای شمالی کشور که پس از قطع صادرات گاز ترکمنستان به ایران در دستور کار قرار گرفته بود، از شب گذشته گاز جایگاههای CNG در شمال ایران قطع شد تا ارسال گاز طبیعی با حداکثر توان در بخش خانگی متمرکز شود.

ارسال نظرات