دهخواری درروز روشن "چشم مسئولین نظارتی مازندران روشن!!؟+سند

رئیس شورا به عنوان پدر دهیار و عضو دیگر شورا به عنوان برادر دهیار عملا یک نهاد عمومی را با عدم رعایت موازین و قوانین شورا در حد مسائل شخصی و خانوادگی تنزل داده‌اند
کد خبر: ۸۸۰۸۳۴۱
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه عدالت خواهان، زاغمرز به عنوان یکی از بزرگترین دهستان‌های استان مازندران با درجه پنج  به علت قرار داشتن در نوار مرزی آبی، نزدیکی به شبه‌جزیره میانکاله، مجاورت با منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و به عنوان یک منطقه ژئوپلیتیک که اخیرا نیز به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در مازندران مطرح شده است از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اما از چندی پیش تا کنون با برخی از مسائل و حواشی‌های مالی مدیران این دهستان مواجه شده است به نحوی که با شکایت اهالی زاغمرز علیه شورای اسلامی و دهیاری این دهستان با حکم دادستان دهیار این دهستان تعلیق شده است و با قید وثیقه آزاد است
این مسئله سبب شد مراجع قضایی اقدام به بازرسی از دهیاری زاغمرز نمایند، هرچه بازرسی ها دقیقتر می شد زوایای بیشتری از پازل فساد گسترده خانواده (ش) ها روشن می گردید.


انبوه تخلفات مالی این دهیاری به حدی است که دادستانی شهرستان بهشهر و ساری به شکل ویژه‌ای در حال بررسی آن می‌باشند و تاکنون تخلفاتی نظیر تغییر کاربری زمین، قطع درختان، سوء استفاده از محصولات زراعی کشاورزان، گرفتن عوارض از اهالی دهستان و هزینه کرد های نامعلوم، واریز منابع درآمدی دهیاری در حساب‌های غیر، گریز از آیین نامه‌های مالی دهیاری‌ها و عدم برگزاری مناقصه و مزایده در رابطه با معاملات عمده، عدم وجود حتی یک صورتجلسه از جلسات و مصوبات شورا، بخشی از تخلفاتی است که مراجع قضایی در حال بررسی آن می‌باشند. سطح این تخلفات از زمانی گسترده تر شده است که یک فرد با مدرک تحصیلی دیپلم بر خلاف بند دوم ماده 12 قانون انتخاب دهیار که بیان می‌دارد دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی برای دهیاری های درجه سه و چهار لازم است دهیار شده بود.


 رئیس شورا به عنوان پدر دهیار و عضو دیگر شورا به عنوان برادر دهیار عملا یک نهاد عمومی را با عدم رعایت موازین و قوانین شورا در حد مسائل شخصی و خانوادگی تنزل داده‌اند   
در بخشی از اسناد بازرسی انجام شده از دهیار زاغمرز آمده است که بیش از 31 میلیارد ریال از منابع مالی دهیاری بدون رعایت قوانین حاکم بر دهیاری ها جابه جا شده است.
آنچه جای پرسش است علت سکوت بخشداری، فرمانداری شهرستان بهشهر و مدیریت ارشد دولت در مازندران پیرامون این فساد گسترده چیست؟ اگرچه در اسناد موجود خرید یک دستگاه سورای مگان از منابع مالی این دهیاری برای فرمانداری مشهود است. استفاده شخصی و عدم شفافیت منابع درآمدی ماشین‌آلات دهیاری از جمله یک دستگاه کامیون کمپرسی آمیکو، یک دستگاه بیل بکهو نیز بخش دیگری از این هندسه فساد است.
فروش زمین فوتبال دهستان زاغمرز، اسناد نامعلوم از پروه های احداث پارک کودک، پارک 22 بهمن، میدان ولیعصر و ...بخش دیگری از پرونده قطور این دهیاری است.


پایگاه عدالت خواهان در نشست ماهانه سخنگوی دستگاه قضا از بزرگترین فساد مالی روستایی در دولت تدبیر و امید پرده بر خواهد داشت.
همچنین در گزارش‌های بعدی جزئیات بیشتری از این فساد مالی گسترده از همین پایگاه خبری منتشر خواهد شد.

اقای ک ش دهیار زاغمرز

 

 

تصاویر بنر تشکر مردم از دادستان انقلابی بهشهر


ارسال نظرات