حضور ۷۰۰ ناشر در نمایشگاه بزرگ کتاب

چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان با شرکت ۷۰۰ ناشر در بندرعباس گشایش یافت.
کد خبر: ۸۸۰۸۶۶۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: ۷۰ هزار عنوان کتاب در ۴۷۰ غرفه در معرض بازدید علاقه مندان قرار گرفت.

وی افزود: در نمایشگاه امسال ۵۰ غرفه به رسانه های دیجیتال و ۴۰ غرفه به کتاب های با موضوع قرآن و عترت اختصاص یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : خرید از نمایشگاه کتاب امسال ۳۰ درصد تخفیف دارد و ۲۰ هزار تومان هم در خرید بن کارت صد هزار تومانی کتاب تخفیف داده می شود.

درویش نژاد افزود: علاقه مندان می توانند برای دریافت بن کتاب به نشانی اینترنتی bon.tibf.ir مراجعه کنند.

وی گفت: نشست های تخصصی صنعت چاپ و نشر ، نقد و گفتگوی کتاب ، رونمایی از تالیفات استانی و شب شعر از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

وی گفت: این نمایشگاه تا دوم بهمن صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها ۱۶ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی واقع در سه راه جهانبار بندرعباس برپا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت : پارسال ۶۰۰ ناشر با ۶۶ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه شرکت داشتند که شمار عنوان های کتاب و ناشران امسال افزایش یافته است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب هرمزگان در بندرعباس گفت: امسال ۶۰ هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شده است که ۸ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

عباس صالحی افزود: بیشتر عنوان های کتاب در بخش های علوم اجتماعی ، علوم انسانی ، کودک ، ادبیات و علوم دینی است.

وی گفت : در تلاش هستیم تا کنگره شعر و داستان جوان سال آینده در بندرعباس برگزار شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی گفت : افزایش شمار کتاب فروشی در استان و تجهیز آنها از برنامه های این معاونت در استان است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم در این مراسم گفت : کتابخوان در کشور زیاد داریم اما کتاب در بخش های مختلف به ویژه مذهبی کم داریم.

آیت الله نعیم آبادی افزود : باید در زمینه قرآن و مذهب در همه سنین کتاب نوشته شود.
وی گفت : تالیف کتاب برای کودکان و نوجوانان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار هرمزگان نیز گفت : وضعیت کتابخوانی در کشور ما مناسب نیست که باید برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی تلاش بیشتری شود.

جاسم جادری افزود : برپایی نمایشگاه کتاب فرصتی برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی است که مردم باید از این رویداد فرهنگی استان استفاده کنند.
ارسال نظرات