مدیر موسسه فرهنگی خرد وحیانی در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

انقلاب اسلامی مهمترین گام در مسیر انتظار

مدیر انتشارات کتاب ناب گفت: با تحقق پیروزی انقلاب اسلامی گام اول را برداشته ایم و هر چه بتوانیم رابطه مردم با حکومت و روابط را با اسلام بیشتر منطبق کنیم موفق تر بوده ایم.
کد خبر: ۸۸۰۹۸۰۸
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
انقلاب اسلامی ایران مهمترین گام انتظار
حجت السلام والمسلمین سید محمد کاظم شمس مدیر موسسه فرهنگی خرد وحیانی و مدیر انتشارات کتاب ناب در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: در دوران غیبت بزرگترین وظیفه و تکلیف شیعیان انتظار است و به عنوان بالاترین فضیلت شمرده شده است.

وی افزود: گاهی ممکن است تلقی ابتدایی از انتظار این باشد که انسان دست روی دست بگذارد منتظر شود تا حادثه ای اتفاق بیفتد اما آن چیزی که ما از معارف و روایات داریم این است که موقعی ظهور اتفاق می افتد که افراد آمادگی را به دست بیاورند وگرنه 11 امام بودند و به شهادت رسیدند و علتش هم این بود که جامعه آمادگی پذیرش امام آخر که تحقق بخش آمال همه انبیاء است را ندارد.

حجت السلام والمسلمین شمس با اشاره به آیه شریفه سوره قصص گفت: خداوند می خواهد دین به صورت کامل اجرا شود و امام زمان (عج) این وظیفه را بر عهده می گیرند لازمه انجام این کار و این رسالت با این عظمت این است که افرادی باشند که به اراده و میل خودشان به معروف ها عمل کرده و از بدی ها متنفر باشند برای این منظور افراد باید تابع حضرت مهدی (عج) باشند و با جان و دل در رکاب ایشان همراهی کنند و به عنوان کارگزاران و دستیاران حضرت باشند.

مدیر موسسه فرهنگی خرد وحیانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی به عنوان یک جامعه نمونه در این راه قدم برداشته است ما با انقلاب اسلامی در حد توان خود به این سمت حرکت کردیم و کشورهای دیگر نیز انقلاب ما را به عنوان یک جامعه کوچک وعده داده شده می بینند. با تحقق پیروزی انقلاب اسلامی گام اول را برداشته ایم و هر چه بتوانیم رابطه مردم با حکومت و روابط را با اسلام بیشتر منطبق کنیم موفق تر بوده ایم. دستورات اسلام برخاسته از فطرت انسان است اگر بر این اساس عمل کنیم و مردم این نمونه را ببینند طبیعتا به این سمت میل پیدا می کنند و این معنای انتظار واقعی است.

ارسال نظرات