کاروان تدبیر و امید به بخش های دیشموک و چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه سفر کرد

کاروان تدبیر و امید به ریاست استاندار کهگیلویه وبویراحمد به بخش های دیشموک و چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه سفر کرد.
کد خبر: ۸۸۰۹۹۶۰
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
این کاروان که دور دوم سفرهای خود را در سال جاری آغاز کرده است، در این سفر مورد استقبال گرم و صمیمی مردمی و مسئولین محلی بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه، قلعه رئیسی مرکز این بخش و مسئولین محلی این شهر قرار گرفت.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد و همراهان در بدو ورود به بخش دیشمک با حضور در گلزار شهدای روستای اسفندان، با تقدیم گل و قراعت فاتحه به مقام شامخ شهدای بخش دیشموک و چاروسا ادای احترام کردند.
دکترسیدموسی خادمی در این آیین معنوی، حفظ آرمان های شهدا را رسالت دینی دانست و گفت: حرکت در مسیر اهداف والای شهدا که همان خدمت صادقانه به مردم است، مشی کارگزاران دولت تدبیر و امید می باشد.
خادمی بر ساماندهی گلزار شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت مردان غیور این دیار که جان خود را فدای اسلام، انقلاب و نظام  کردند، تاکید کرد و گفت: هرچه داریم به برکت خون شهداست.
در این سفر که معاونین استاندار، جمعی از مدیران استانی و مسئولین شهرستانی حضور داشتند، از پروژه بزرگ راه سازی پاتاوه – دهدشت، دیدار مردمی و بیان مشکلات توسط مسئولین محلی، معتمدین و اعضای شورا و بازدید از طرح  ها و پروژه های اقتصادی وعمرانی در دست اجرا از جمله پروژه های دارالقران، زمین ورزشی و جاده قلعه رئیسی به سمت قلعه دختر بخشی از برنامه های استاندار بود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هدف برنامه استانی "کاروان تدبیر و امید" عمل به تکلیف مسئولان در ایجاد فرصت شنیدن حرف مردم و پاسخگویی به آنها در قالب ملاقات های عمومی و تلاش بیشتر برای تحقق مطالبات آنها می باشد.
سیدموسی خادمی گفت: وظیفه مسئولین است با سفر به مناطق مختلف و دور افتاده  استان به سراغ مردم بروند و برای گره گشایی از کار آنها همه توان خود را بکار گیرند تا نیازی به مراجعه آنها به مدیران استانی و مسئولین محلی نباشد.
استاندار در بازدید از پروژه ملی پاتاوه - دهدشت گفت: ساخت پل‌ های بزرگ در این مسیر سخت‌ ترین مرحله پروژه پاتاوه-دهدشت است و در سفر رئیس‌ جمهوری اعتبارات خوبی به جاده ملی اختصاص یافت.
خادمی با اشاره به اینکه، طی دو سال 95 و 96 مبلغ 200 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه منظور شده است، افزود: برای تکمیل آن پیمانکار برنامه زمان‌ بندی ارائه داده و براساس آن پیش می ‌رود و تا پایان سال مالی 96 به بهره‌ برداری می‌ رسد.
استاندار، پل‌ها را از عمده‌ ترین مشکلات این پروژه و طول پل‌ها را یکهزار و 100 متر بیان کرد و گفت: ساخت چهار پل در حال کار است و بقیه هم شروع به کار خواهند شد.
خادمی با بیان اینکه، هشت کیلومتر تونل در این جاده تعریف شده که ساخت آنها 60 درصد پیشرفت دارد از25 کیلومتر قطعه سوم لوداب به قلعه گل طی چند ماه آینده خبر داد.
استاندار در این سفر در مسیر دهدشت به قلعه رئیسی از پل های قلعه گل، پل عمارت و سه گدار بازدید کرد و در این بازدید بر رضایتمندی و پاسخگوئی به مطالبات مردم نیز تاکید کرد.
خادمی رضایتمندی و خدمات رسانی به بخش های و روستاهای محروم و دور افتاده استان را اولویت نخست دولت بیان کرد.
استاندار از معاونت امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه وشهرسازی استان خواست، نسبت به تسریع در روند اجرا و پیشرفت این طرح ها که از نیازهای مهم مردم منطقه است، اقدام کنند.
خادمی از طرح گازرسانی به بخش‌ های دیشموک و چاروسا بازدید و روند اجرای عملیات این پروژه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و گفت:60 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح نیاز است که با پیگیری های به عمل آمده در مرکز کشور در بودجه سال 96 اعتبار خوبی به این منظور اختصاص یافته است.
استاندار به مناقصه و اجرا 12 کیلومتر لوله‌ گذاری پروژه گازرسانی دیشموک و چاروسا اشاره کرد و افزود: تاکنون 6 کیلومتر لوله‌ گذاری انجام شده و لوله‌ گذاری 6 کیلومتر دیگر نیز به مناقصه گذاشته شده است.
خادمی، یکی از مهمترین خواسته‌ ها و نیازهای  مردم این دو منطقه و دغدغه مسئولین را گاز رسانی دانست و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید برای رضایت خاطر مردم و رفع مشکلات این مناطق همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
استاندار از روستاهای جاورده، الگن، درغک، الغور و کوشک نیز بازدید کرد و مهمترین مشکلات روستاهای بحث مناسب سازی راه های روستایی و رسیدی به حوزه کشاورزی و آب بود که استاندار به مسئولین مربوطه استانی در این خصوص تاکید کرد به مشکلات رسیدگی کنند.
یکی از برنامه های کاری استاندار کهگیلویه وبویراحمد وهیات همراه دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی و رفع مشکلات آنها بود.
خادمی در برنامه ملاقات عمومی با مردم گفت: آشنایی بیشتر و از نزدیک مدیران اجرایی با مشکلات مردم و برنامه ریزی بهتر برای توسعه خدمات رسانی به این منطقه دور دست و کمتر توسعه یافته از اهداف این سفر است.
 خادمی در برنامه ملاقات عمومی با شنیدن مشکلات و درخواست ها از زبان مردم بر ایجاد تعامل و همدلی بیشتر بین مسئولان استانی و دستگاه های اجرایی با مسئولان شهرستانی در نحوه خدماتی رسانی بهتر به مردم تاکید کرد.
استاندار در مسجد روستای اسفندان بخش دیشموک، تکمیل آبیاری اراضی این منطقه را از طریق سد بالیاب یکی از موضوعات اصلی استان برشمرد و گفت: این مهم در دستور کار استان قرار گرفته و ساختار سد که قرار بود پایین دست انجام شود، برای اینکه همه اراضی منطقه تحت آبیاری قرار بگیرد به بالا دست منتقل شده است.
خادمی تصریح کرد: وزارت نیرو با این مسئله موافقت کرده است و یکهزار هکتار زمین، آب آن تخصیص داده شده و این هدیه ای بزرگ از سوی دولت تدبیر و امید به مردم این منطقه می باشد.
استاندار، اتصال محوری مواصلاتی دیشموک به استان خوزستان را از دیگر مطالبات مردم این منطقه بیان کرد و افزود: در تلاشیم این موضوع به عنوان یک طرح ملی در دستور کار استان قرار گرفته و پیگیری شود.
استاندار، مشکلات راه ها، گازرسانی و مسائل آب و کشاورزی  را از مشکل اساسی و عمومی مردم و مسئله اشتغال، کمک های مالی و تسهیلات بانکی را از دیگر خواسته های مردم این منطقه برشمرد و افزود: به دلیل محدود بودن منابع مالی دولت، مسئولین هم انتظار دارند، مردم با تلاش، همکاری و سرمایه گذاری دولت را همراهی کنند.
ارسال نظرات