سرپرست فرمانداری گرمی:

تلاش برای آغاز طرح توسعه شهر گرمی به سمت شهرک ولیعصر (عج)

فرماندار گرمی مغان گفت: مجوز لازم برای چهاربانده کردن گیلارلو تا ورودی شهر و تغییر کاربری صادر می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۰۰۲۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل ازسیفار،ابراهیم امامی در نشست با مدیران کل استانی گفت:آینده شهر گرمی با توسعه به سمت شهرک ولیعصر (عج) در دستور کار است.

وی با بیان اینکه عمده مناطق مد نظر در اختیار دولت است، افزود: نزدیک به ۲۰۰ هکتار اراضی در حاشیه جاده به سمت شهرک ولیعصر عج وجود دارد که باید عملیات تملک و تغییر کاربری آن انجام شود.

فرماندار گرمی مغان بیان‌ کرد: ایفای نقش ارتباطی شمال و مرکز استان، جاده ترانزیتی، توسعه منطقه گردشگری گیلارلو‌ و دورنمای مناسب از شهری توسعه یافته از مزایای این طرح است.

امامی شیب ورودی و برنامه‌ریزی نداشتن برای کاربری ورودی شهر را مشکل اصلی این طرح عنوان‌ کرد و افزود: قابلیت‌های گردشگری به واسطه الحاق این نقطه به شهر گرمی بیش از پیش نمایان خواهد شد.

وی خواستار صدور مجوزهای لازم تغییر کاربری و چهار بانده کردن ۵ کیلومتر ورودی شهر از سوی دستگاه‌های ذیربط شد و افزود: انتظار می‌رود در کمترین زمان ممکن نسبت به عملیاتی شدن پروژه اقدام شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل هم گفت: بزرگترین مشکل گرمی شیب تند داخل شهر است که مانع توسعه فیزیکی شده است.

موسی کنعان‌پور در نشست با فرماندار ‌مغان اظهار‌ کرد:طرح توسعه شهر‌ گرمی به سمت شهرک ولیعصر (عج) توسعه آینده این منطقه را تضمین می‌کند.

وی اظهار کرد: استاندار اردبیل از این طرح حمایت می‌کند و دستور تأمین اعتبار لازم از طریق منابع استانی را داده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل بر لزوم مطالعه علمی و عملی طرح توسعه شهر گرمی تأکید کرد و افزود: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که گرمی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اجرای این طرح ضروری و لازم است.

کنعان‌پور جذب سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری دریاچه گیلارلو بزرگ‌ترین راهکار نجات شهر گرمی است.

وی در رابطه با کارخانه آسفالت شهرداری گرمی گفت: شهرداری متولی مناسبی برای نگهداری و استفاده از کارخانه آسفالت نیست و بهتر است به بخش خصوصی واگذار شود.

ارسال نظرات