با حضور وزیر کشور:

بهره برداری از ایستگاه پمپاژ آب مدرن کشت و صنعت لرستان

2 ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار و مدرن با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۸۱۰۰۷۵
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستانمدیرکل جهاد کشاورزی لرستان در مراسم بهره برداری از ایستگاه پمپاژ کشت و صنعت لرستان با حضور رحمانی فلی وزیر کشور ،گفت: ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار کشت و صنعت لرستان با ظرفیت سه هزار مترمکعب شامل ایستگاه پمپاژ چغاهروشی با ظرفیت یکهزار و 800 مترمکعب و ایستگاه عسگرآباد با ظرفیت یکهزار و 200 مترمکعب 500 هکتار از زمین های کشت و صنعت خرم آباد را تحت پوشش قرار می دهد.
 
عبدالرضا بازدار اعتبار هزینه شده برای احداث این ایستگاه را 80 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با افتتاح این طرح 150 خانوار لرستانی از مزایای آن بهره مند می شوند.
 
مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به مزیت صرف جویی در انرژی با احداث این ایستگاه، گفت: لرستان 780 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که از این میزان فقط 185 هزار هکتار آبی و مابقی دیم می باشند.
 
وی کمبود آب را تنها تهدید بخش کشاورزی لرستان خواند و افزود: تغییرات اقلیمی چند سال اخیر ممکن است ما را با مشکل جدی مواجه کند.
 
بازدار اظهار کرد: امسال نیز با این مشکل مواجه شدیم چراکه بارندگی ما 2 ماه زودتر آغاز شد و اگر همین الان هم بارندگی ها مانند سال گذشته آغاز شود باز فایده ای ندارد.
 
وی به تلاش لرستان بر کاشت محصولات آب دوست اشاره کرد و افزود: دولت، استان لرستان را در برنامه های مهم خود قرار دهد چراکه ظرفیت های فراوانی در بخش کشاورزی استان لرستان وجود دارد.

ارسال نظرات