استاندار لرستان:

اشتغال ایجاد شده خوشه صنایع دستی بانوان استان لرستان

استاندار لرستان گفت: نیمی از اشتغال ایجاد شده در بخش بانوان استان لرستان در خوشه صنایع دستی بوده است
کد خبر: ۸۸۱۰۱۳۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ، هوشنگ بازوند در همایش نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی در سالن همایش های استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت : تعداد بانوان مدیر در لرستان 6 نفر است که یک تن از آنها بخشدار و 5 تن دیگر مدیرکل هستند.

وی با بیان اینکه لرستان 45 دهیار بانو دارد،افزود : در قسمت های پیمانکاری نیز تعدادی پیمانکار بانو در بخش های راه سازی و ساختمان سازی فعالیت دارد.

استاندار لرستان تصریح کرد : بانوان لرستانی 610 تعاونی با حدود پنج هزار و 661 عضو دارند که با فعالیت این تعاونی ها برای پنج هزار و 432 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی یکی از چالش های استان لرستان در حوزه بانوان را نرخ بیکاری آنها دانست و خاطرنشان کرد :  نرخ بیکاری در لرستان بسیار نگران کننده است.

بازوند عنوان داشت : در سال 1394 به رغم کاهش مجموع نرخ بیکاری در لرستان، نرخ بیکاری در حوزه بانوان حدود 23 درصد شد.

استاندار لرستان گفت: استان لرستان در بحث ارائه تسهیلات ازدواج شرایط مطلوبی دارد بطوریکه که تاکنون 2 هزار و 220 میلیارد ریال وام ازدواج در این استان پرداخت شده است یعنی حدود 28 هزار نفر وام ازدواج دریافت کرده اند و 16 هزار نفر در نوبت دریافت هستند.

وی بیان کرد : نیمی از اشتغال ایجاد شده در بخش بانوان استان لرستان در خوشه صنایع دستی بوده است

بازوند گفت : به رغم همکاری خوب بانک ها در پرداخت تسهیلات، در بخش ارائه تسهیلات کارآفرینی در استان لرستان مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید خیلی خوب کار کرده و تاکنون 540 میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت کرده است.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد  : این تسهیلات بیشتر در بخش صنایع دستی و کارهای زودبازده ارائه شده اند.

 
انتهای خبر /ز
 
 
ارسال نظرات