محمود باقری خبر داد؛

ساماندهی اثر گردشگری درخت سرو لار شهرستان باشت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی اثر گردشگری درخت سرو لار شهرستان باشت خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۰۲۶۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶

 محمود باقری عصر امروز در حاشیه بازدید از درخت سرو لار باشت با اشاره به اینکه این درخت یک اثر طبیعی گردشگری است اظهار داشت: این اثر قدمت بالای تاریخی دارد، بنابراین لازم است حفظ و نگهداری شود.

وی با بیان اینکه حفاظت از آثار میراث فرهنگی و تاریخی وظیفه همه مردم و مسئولان است، افزود: برای جلوگیری از تخریب این اثر که در فهرست آثار ملی هم ثبت شده، اطراف آن فنس‌کشی می‌شود.

photo_2017-01-15_08-32-14

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه درخت سرو لار در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر باشت و حدود ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد، تصریح کرد: مورخین قدمت این درخت را حدود ۲۷۰۰ سال تخمین زده‌اند.

img_0310

باقری گفت: منطقه لار شهرستان باشت قابلیت خوبی برای ایجاد بوم‌گردی عشایری دارد و اداره کل میراث فرهنگی آمادگی دارد تا سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در زمینه بوم‎گردی عشایری در منطقه لار دارند را حمایت کند.

img_0315

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تسهیلات ارزان قیمتی برای سرمایه‌گذاران طرح های بوم گردی اختصاص داده ایم.

img_0309

باقری ابراز کرد: این استان با داشتن بیش از ۳۰۰ تفرجگاه طبیعی، حدود دو هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، بیش از ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم‌نواز مکانی مناسب برای مسافران است.

img_0320

img_0315 img_0314 img_0308 img_0304

ارسال نظرات