برجام هم برای کارگران سنگ آهن بافق نانی نداشت:

تعویق سه ماهه حقوق کارگران سنگ آهن مرکزی بافق و فشار بانکها بر کارگران

این روزها در حالی پرداخت حقوق کارگران سنگ آهن سع ماه به تعویق می افتد که بانکها فشار خود را برای دریافت اقساط وام بر کارگران به شدت افزایش داده اند.
کد خبر: ۸۸۱۰۳۲۸
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرعامل سنگ آهن مرکزی دو ماه پیش در جمع کارگران کارخانه آگلومراسیون گفت: به هر شکل ممکن هر ماه یک حقوق پرداخت شده و باید همت نمود تا طرح های صنایع جوار معدنی نیز با شدت بیبشتری توسعه و پیشرفت داشته باشد.

محمد جواد عسکری همچنین گفته بود از فردا اول تیر ماه 95اولین محموله محصول آگلومره برای صادرات به هند، بارگیری و ارسال می شود که نقدینگی شرکت سنگ آهن برای پرداخت دستمزد و نگهداری کارگران کارخانه آگلومراسیون تا حدودی تامین می شود.

اکنون سه ماه می گذرد که سنگ آهن نه تنها حقوق کارگران را پرداخت نمی کند بلکه هزینه سفر آنها را نیز پرداخت نکرده است.

بانک ها هر روز فشارهایش را بر روی کارگرانی که خود را اسیر وام ها کرده اند بیشتر می کند؟ یک سال از برجام نا فرجام هم گذشت و چیزی عاید کارگران بافق نشد.

کارگران از چک های برگشتی و خط و نشان های طلبکاران نگرانند اما انگار تدبیری قرار نیست اندیشیده شود و این در حالی است که بعضی از آنها می گویند حقوق بالای بعضی از مسئولین آنهم با فیشهای میلیونی می توانند حقوق 10 کارگر یا بیشتر را بدهند.

لازم به ذکراست که مدیر عامل شرکت سنگ آهن در جلسه کارگروه 19 اردیبهشت خاطر نشان کرده بود: اگر حقوق هر ماه را تا 25 ماه آینده هم پرداخت کنیم هیچ عقب افتادگی در پرداخت حقوق نداریم .اما اکنون 29 دیماه است و هنوز حقوق 3 ماه پرداخت نشده است.

آیا مدیرعامل سنگ آهن و دولت تدبیر اقساط و جریمه های دیرکرد وام بانکی کارگران را پرداخت می کنند؟

منبع: بافق خبر


ارسال نظرات