سفیر سابق ایران در عراق:

سوریه صحنه شکل گیری ارتش جهان اسلام است

سفیر سابق ایران در عراق گفت:عامل اصلی نابسامانی و هرج و مرج های منطقه حمایت های آمریکا از رژیم اشغالگر قدس و تروریست ها است و امروز سوریه صحنه شکل گیری ارتش جهان اسلام است و این یکی از دستاوردهای مدافع حرم است.
کد خبر: ۸۸۱۰۴۸۴
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، سفیر سابق ایران در عراق در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید محمد علی الله دادی اظهار داشت: برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا محفلی است که یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می دارد و می تواند تسلای خاطر خانواده شهدا باشد.
سردار کاظمی قمی اذعان داشت:تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص شهدای مدافع حرم این است که این شهدا ستارگان اند و در ظلمت شب می درخشند تا راه گم نکنیم و راه را به آیندگان نشان دادند و این محفل ها می تواند ایمان و قوت قلب ما را نسبت به امدادهای الهی بیشتر کند.
وی با اشاره به خصلت های شهدای مدافع حرم گفت:از خصوصیات شهدای مدافع می توان به تعصب، غیرت از حرم اهل بیت، شوق شهادت و بصیرت نام برد و بصیرت یعنی تشخیص دشمن که اینک کجاست و باید به استقبال دشمن رفت که امروز رزمندگان ما مدافع حرم هستند و باعث افتخار جهان اسلام هستند.
کاظمی قمی اظهار داشت:امروز منطقه ما در غرب آسیا کانونی از تحولات سیاسی است، امنیت و صلح جهانی و اقتصاد بین الملل تحت تاثیر منطقه غرب آسیا است و این تحولات ناشی از نتیجه تقابل دو جبهه است جبهه ای که با محوریت آمریکا و استکبار است و در مقابل آن جبهه مقاومت اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی است.
وی اذعان داشت:انقلاب اسلامی به عنوان بارزترین رخداد قرن بیستم بشمار می آید و پیامد بنیادی و شگفتی در سطح بین المللی ایجاد کرد و از بدو پیروزی انقلاب سناریوی براندازی نظام جمهوری اسلامی توسط استکبار جهانی شروع شد که ملت عظیم ایران برای کسب استقلال و آزادی خودش شروع کرد و برای تحقق آرمان های این انقلاب نظامی را به عنوان نظام جمهوری اسلامی ایران با الگوی مردم سالاری دینی شکل داد.
سفیر سابق ایران در عراق گفت:بعد از فروپاشی شوروی، آمریکا به عنوان رهبری جهانی گام برداشت و حرکت آمریکایی ها برای این بود که برای نظم نوین جهانی یک خاورمیانه جدید به وجود آوردند و ۱۱ سپتامبر یک بهانه برای رهبری مبارزه برای تروریست و لشکر کشی به کشورهای منطقه شد.
وی اظهار داشت: از سال ۸۵ سناریو جدیدی در منطقه طراحی شد و حمله وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به لبنان بود که در جنگ ۳۳ روزه ارتش رژیم اشغالگر قدس با همکاری جمهوری اسلامی شکسته شد و در سال ۱۳۹۰ نیز شاهد موج بیداری اسلامی در منطقه شدیم که هدف گیری آن علیه استبداد و نظام های مزدوری که در سیطره استکبار جهانی با محوریت آمریکا بود.
کاظمی قمی در ادامه افزود: از آن سال به بعد بود که این توطئه چیده شد که در بیداری اسلامی حرکت انحرافی شکل بگیرد و جبهه مقاومت را هدف گیری کنند و استکبار جهانی در پوشش بیداری اسلامی نظام سیاسی سوریه را سرنگون کنند و ورود مدافعان حرم نه فقط برای دفاع از نظام بود بلکه برای این بود که توطئه دشمن برای این حلقه از زنجیره مقاومت در سوریه را بشکند و اگر نظام بشار اسد سرنگون شود در دیگر جبهه های مقاومت در کشورهای منطقه تاثیر می گذاشت.
وی با اشاره به حمایت دولت های غربی و عربی از تروریست ها گفت:جبهه کفر با محوریت عربستان و همکاری دولت ترکیه همه تسلیحات و آموزش های نظامی را در اختیار تروریست ها قرار دادند و آمریکایی ها هم پشتیبان آن ها بودند و آزاد سازی حلب توسط مدافعان حرم فقط برای حمایت از یک دولت نیست وقتی در سال ۲۰۱۱ دولت ترکیه اعلام کرد که سه ماهه سوریه را خواهد گرفت و امروز با گذشت ۶ سال هنوز موفق به این کار نشدند و رشادت های مدافعان حرم همچون سردار شهید الله دادی است.
کاظمی قمی در خصوص شکست اقتدار آمریکا در منطقه اظهار داشت: امروز حقیقتا موضع، اقتدار و ابهت آمریکا در منطقه شکسته شده است ولی شرارت در منطقه افزایش یافته است و آمریکایی‌ها با ۱۶۰ هزار نیروی نظامی و ۳۰۰۰ مستشار وارد عراق شدند تا عراق را سنگ بنای خاورمیانه جدید قرار دهد که با هدف پایدار کردن امنیت اسراییل و مقابله با نظام جمهوری اسلامی بود.
سفیر سابق ایران در عراق در خصوص شهدای مدافعان حرم گفت: این شهیدان نه تنها مستشار نظامی دولت سوریه بودند بلکه مستشار جبهه مقاومت و مقاومت جهان اسلام بودند که در خارج از مرزها شهید آزادسازی قدس و حمایت از مقاومت اسلامی و شهید جهاد اسلام هستند.
این کارشناس مسائل سیاسی اذعان داشت: آمریکایی ها در برجام به هیچ یک از تعهداتشان در خصوص جمهوری اسلامی عمل نکردند و این ناشی از این است که به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند و پشت همه کارهای جنایتکارانه در منطقه خود آمریکایی ها هستند.
کاظمی قمی اظهار داشت:به دلیل ناکامی آمریکا سناریو لشکرکشی نظامی در منطقه جایگزین جنگ های نیابتی است و آمریکا نمی تواند لشکرکشی نظامی را داشته باشد و طراحی راهبردی آمریکا ایجاد دیپلماسی هرج و مرج و تجزیه منطقه است که امروز شاهد تقابل دو اسلام هستیم یکی اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب محمدی هستیم و تشیع انگلیسی در قالب ‌اسلام آمریکایی قدعلم می کند.
وی گفت:پیامد تجاوز عربستان به یمن باعث ناکامی آل سعود خواهد شد و آمریکایی ها با تجهیز رژیم آل سعود بدنبال این هستند که جنگ نیابتی را علیه کشورهای منطقه راه بیاندازند و امروز بدلیل مقاومت ملت ایران است که شعله های مقاومت به منطقه کشیده شده است که شاهد آثار آن در منطقه هستیم و نتیجه مقاومت باعث شد که کشورهای بزرگ مانند روسیه به حمایت از مقاومت به منطقه وارد شود که روسیه نگران از بروز تروریست تحت حمایت آمریکا در مسکو است.
سفیر سابق ایران در عراق در ادامه گفت: در سوریه شهدای بزرگی همچون سردار شهید الله دادی دادیم و خسارت های شدیدی به ملت های مظلوم وارد شد و این نوید را می دهد که ارتشی برای مقابله با رژیم اشغالگر قدس و محو این رژیم به وجود آمده است و امروز سوریه صحنه شکل گیری ارتش جهان اسلام است و این یکی از دستاوردهای مدافع حرم است.
وی در پایان اظهار داشت:عامل اصلی نابسامانی و هرج و مرج های منطقه حمایت های آمریکا از رژیم اشغالگر قدس و تروریست ها است و دشمنی آمریکا با ملت ایران پایان دادن به منافع نامشروع آمریکا در ایران اسلامی بود که جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا یک الگوی نظام سیاسی و دینی بر پایه مردم سالاری دینی شکل داد و این الگو در جهان خود را نشان می دهد.
 
انتهای پیام/

ارسال نظرات