نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

فیش‌های نجومی محصول عدم تفکر‌ بسیجی

اسفنانی گفت: اگر تفکر بسیجی که از مشخصات بارز آن حفظ تقوا و امانتداری در بیت‎المال است در بین مسئولین دولتی نهادینه شود، شاهد پیدایش چنین تخلفاتی در جامعه نخواهیم بود و حس اعتماد مردم به نظام تقویت خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۱۰۹۰۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
محمدعلی اسفنانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، با اشاره به موضوع حقوق‎های نجومی عنوان کرد: در شرایطی که وضعیت معیشتی جامعه مناسب نیست، دریافتی بالا و نامتعارف برخی مدیران دولتی حس بی‎اعتمادی در بین مردم نسبت به نظام و دولت را ایجاد کرد که این مسئله اصلا شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.

اسفنانی یکی از علل به وجود آمدن این مسئله را عدم نظارت مسئولین مربوطه نسبت به زیرمجموعه و کسانی که مسئولین مستقیم دراین زمینه هستند دانست و گفت: در این راستا باید هم نظارت‎های درون سازمانی و هم نظارت‎های برون سازمانی تقویت شود تا چنین مسائلی دیگر مشاهده نشود.

وی ادامه داد: این انتظار نیز وجود دارد که هم مسئولین رده بالا نسبت به این نوع دریافتی‎ها دقت نظر داشته باشند و نیز هر مسئول و مدیر دولتی باید این حس مسئولیت را داشته باشد که چه مبلغی را بابت چه خدمت و زحمتی دریافت می‎کند؛ که این مسئله مورد توجه مسئولین و مدیران دولتی قرار نگرفت و بیان قانونی بودن این نوع دریافتی‎ها وسط مسئولین دولتی خیلی قابل توجیه نیست.

نماینده سابق مجلس با تاکید براینکه کسی که کارگزار نظام جمهو ی اسلامی است باید در اموال بیت‎المال امین باشد گفت: اگر تفکر بسیجی که از مشخصات بارز آن ساده زیستی و حفظ تقوا امانتداری در بیت‎المال و اهمیت دادن به اموال بیت‎المال است در جامعه و به ویژه در بین مسئولین دولتی حاکم و نهادینه شود دیگر شاهد پیدایش چنین تخلفاتی در جامعه نخواهیم بود و حس اعتماد مردم به نظام تقویت خواهد شد.

اسفنانی در خاتمه بیان داشت: این موضوع حقوق‎های نجومی یک نوع عدم امانتداری در حفظ بیت‎المال بود که توسط مدیران دولتی سر زد و بر این اساس باید متخلفین در این خصوص مورد مواخذه قرار گیرند و با آنها برخورد و حقوق‎های نجومی به بیت‎المال برگردانده شود و گزارشی شفاف به مردم ارائه شود.
ارسال نظرات