رئیس کل دادگستری لرستان ؛

مشکل صنعت لرستان با تزریق پول حل نمی شود/4 برابر ظرفیت، زندانی در استان وجود دارد

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: دولت برای اینکه از رکود خارج شود می خواهد بی حساب و کتاب به خودروسازها وام بدهد که اقتصاد رونق بگیرد درحالیکه مشکل صنعت ما با تزریق پول حل نمی شود
کد خبر: ۸۸۱۱۰۸۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان ، جعفر بدری در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان وجود امنیت در استان را حاصل تلاش همه دستگاه هایی که در امر پیشگیری از وقوع جرم دخالت دارند، دانست و اظهار داشت: برای وقوع هر جرم توسط مجرمین صدها دلیل وجود دارد لذا همه دستگاه های مرتبط باید برای جلوگیری از جرم پای کار بیایند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم کسی بیاید و سرمایه های جزیی مردم را جمع کند، افزود: نباید دست روی دست گذاشته تا جرم این افراد به چندین میلیارد رسیده آنگاه اقدام کنیم زیرا بالاترین خطر این است که یک مدیر دست روی دست گذاشته تا اتفاقی شکل بگیرد و برخورد قانونی نکند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تصریح کرد : اینگونه نیست که هر دستگاه دولتی یک آمار مثبت از عملکرد خود ارائه دهد و خیال ما راحت باشد که همه چیز خوب پیش می رود بلکه یک مدیر موفق و دلسوز پس از قبول مسئولیت باید از منافع ملی دفاع کند نه از پست خود.

بدری با تاکید بر اینکه برخی مسائل را باید به صورت میدانی و از مردم جویا شد، عنوان داشت : ما بیشترین بهره را از گزارش های میدانی برخی خبرنگاران در حوزه تخریب جنگل ها و رودخانه ها برده ایم بطوریکه در رابطه با رودخانه شهرستان الشتر به دادستان گفته ایم رسیدگی های لازم را به عمل آورد زیرا در حوزه رودخانه کهمان دیگر منطقه ای برای زندگی مردم نمانده است.

وی خاطرنشان کرد: طی جلسه ای با مدیرکل منابع طبیعی از وی خواسته ایم موضوع مالکیت دولت را در اراضی تثبیت کرده و نسبت به جنگل کاری و حصار کشی اقدام کند تا محدوده ملک دولت مشخص شود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴ برابر ظرفیت، زندانی در استان وجود دارد، افزود: در برخی جرایم عمومی مانند نزاع، ضرب و جرح و سرقت خیلی نمی توانیم موثر باشیم.

بدری به مسئله بافت ناکارآمد شهری در مناطقی همچون «اسد آبادی» و «گل سفید» خرم آباد اشاره کرد و گفت: در کشوری مانند ایران که همه مصالح ساختمانی به شکل مرغوب وجود دارد چرا باید در ساخت و سازها سرهم بندی شود.

وی تصریح کرد: در کشورهای اروپایی ساختمان سازی شهری تا ۴۰۰ سال دوام دارد در حالیکه مسکن مهر در ایران ممکن است تا ۴۰ سال دوام داشته باشد و بعد از ۴۰ سال به یک بافت ناکارآمد تبدیل می شود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با تاکید بر اینکه در طراحی های خود باید طوری اقدام کنیم که از ابتدا بافت فرسوده شکل نگیرد، عنوان داشت: برای تحقق این امر باید از خودمان هزینه کنیم.

بدری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه مشکل صنعت ما با تزریق پول حل نمی شود، گفت: دولت برای اینکه از رکود خارج شود می خواهد بی حساب و کتاب به خودروسازها وام بدهد که اقتصاد رونق بگیرد درحالیکه ما باید موانع پیش رو را برداریم.

وی عنوان داشت : اگر بانک ها تسهیلات خود را بدون تضمین و بی حساب و کتاب اعطا کردند بعدا انتظار نداشته باشند دادگستری مطالبات آنها را وصول کند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان به وجود ۵۰ هزار پرونده مربوط به مطالبات بانکی در دادگستری لرستان اشاره کرد و افزود : برای وصول مطالبات بانک ها باید دست کم ۳ شعبه در خرم آباد و یک شعبه در هر شهرستان استان را تعطیل کرده و فقط به بررسی مطالبات بانکی اختصاص دهیم.

بدری در پایان ضمن اشاره به در نوبت بودن زوج های جوان لرستانی برای دریافت تسهیلات ازدواج بیان داشت: بانکها برای دادن این تسهیلات به جوانان انواع تضمین ها و ضمانت ها را طلب می کنند ولی برای سرمایه گذاری تسهیلات بدون حساب و کتاب تسهیلات پرداخت می کنند.

انتهای خبر /ز

ارسال نظرات