نماینده اهالی رسانه در ششمین هم اندیشی سینما انقلاب:

بعد رسانه ای سینما در کشور ما ضعیف است

فهیم گفت: بعد رسانه ای سینما در کشور ما ضعیف است بعد رسانه باعث پویایی سینما می شود فیلم امیدوار کننده نداریم چون جنبه رسانه ای سینما در نظر گرفته نمی شود.
کد خبر: ۸۸۱۱۵۷۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج نشست خبری ششمین هم اندیشی سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس با حضور جمعی از اهالی رسانه در سرای شهید آوینی حوزه هنری برگزار شد.

آرش فهیم به عنوان نماینده اهالی رسانه در ششمین هم اندیشی سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس در این نشست خبری ضمن تسلیت به خاطر حادثه پلاسکو و شهادت آتش نشانان عزیز گفت: باعث افتخار است که به عنوان نماینده خبرنگاران در خدمت شما هستم در ابتدا باید بگویم که جایزه ققنوس حریف و رقیب جشنواره فجر نیست و هدفش پر کردن خلأ های این جشنواره است و می خواهد جوابگوی رسانه ها باشد.

وی افزود: یکی از خلأ هایی که در جشنواره فجر و سینما داریم بحث رسانه است در بحث اجرا وقتی اسامی هسئت داوران را می بینیم از سیاستمداران و جامعه شناسان و هنرمندان و کراگردانان حضور دارند ولی هیچ وقت اهالی رسانه را نمی بینیم در حالی که خبرنگاران با تجربه می توانند جزء این هیئت باشند و از این جهت جایزه ققنوس بهاهالی رسانه اهمیت داده است.

فهیم گفت: در محتوای سینمای ایران همیشه خبرنگاران مغفول می مانند در سسینمای ایران موضوع خبرنگار در فیلم ها به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد باید به این موضوع پرداخته شود که خبرنگار هم می تواند خدمت کند و هم خیانت بعضی از خبرنگاران جاسوس می شوند و به کشور خود پشت می کنند خیلی عجیب است که سشینمای ما به این مسئله نمی پردازد.

نماینده اهالی رسانه در ششمین هم اندیشی سینما انقلاب تصریح کرد: سینما امروز در دنیا به عنوان هنر و صنعت و رسانه شناخته می شود ولی بعد رسانه ای سینما در کشور ما ضعیف است بعد صنعتی سرمایه داران را در بر می گیرد ولی بعد پیوند دهنده سینما و مردم رسانه است بعد رسانه باعث پویایی سینما می شود فیلم امیدوار کننده نداریم چون جنبه رسانه ای سینما رد نظر گرفته نمی شود.

فهیم افزود: یکی از محورهایی که ما در بخش رسانه در نظر داریم این است که سینمای کنشی را جایگزین سینمای واکنشی کنیم سینمای اجتماعی ما الان واکنشی است در حالی که ما به سینمای کنشی نیاز داریم که به جامعه پیشاپیش هشدا ر دهد.

ارسال نظرات