با حضور جهادگران:

برگزاری اردوهای جهادی بسیج سازندگی در رودان +تصاویر

با حضور جوانان بسیجی و جهادگر اردوهای جهادی دربخش های مختلف شهرستان رودان در زمینه محرومیت زدایی برگزار شده است.
کد خبر: ۸۸۱۱۷۸۸
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، احیای فرهنگ جهادی بود. توسعه‌ی این فرهنگ انقلابی در همه‌ی زوایای زندگی می‌تواند یک روش و یک راهبرد اصلی باشد. تشکیل «جهاد سازندگی» در ابتدای انقلاب فرصتی را از نظر ساختاری و از نظر روش مدیریتی ایجاد کردو تا صدها سال عقب‌ماندگی قبل از انقلاب را با روش‌های میانبر و ابتکاری جبران کند.

جهاد سازندگی از همان ابتدای تأسیس، تجربه‌ی بسیار موفقی در بازسازی روستاها و در دفاع مقدس به یادگار گذاشت. این امر با نگاه خوشبینانه به دلیل کارشناسی غلط و با نگاه بدبینانه ، تعمدی به وزارت جهاد سازندگی، تبدیل و از قالب جهاد خارج شدکه در ادامه هم با ادغام آن با جهاد کشاورزی این دستاورد به دست فراموشی سپرده شد.

رهبر انقلاب در اردیبهشت سال ۷۹ با تدبیری بسیار آینده‌نگرانه، دو ماه قبل از این‌که جهاد سازندگی منحل شود، با فراخوانی وزیر جهاد سازندگی وقت و فرمانده نیروی مقاومت بسیج وقت دستور راه‌اندازی مجموعه‌ای به نام «بسیج سازندگی» را دادند و الان تقریباً ۱۷ سال از تشکیل بسیج سازندگی می گذرد.

بسیج سازندگی در اصل به عنوان جایگزین جهاد سازندگی ابتدای انقلاب تأسیس شدوعلت اصلی تأسیس بسیج سازندگی را می‌توان در یک کلام «تدبیر رهبر انقلاب به عنوان تحول ساختاری و ایجاد یک نگاه جدید متناسب با نسل جدید انقلاب»دانست. راه‌اندازی و طرح بسیج سازندگی توسط رهبر انقلاب با انحلال وزارت جهاد سازندگی و همزمانی این دو رویداد و فرمایش‌های رهبری این ادعا را کاملاً ثابت می‌کند.

فضل الله قاسمی مسئول بسیج سازندگی شهرستان رودان در گفت و گو با خبرنگار رودان نیوز اظهار کرد: بسیج سازندگی شهرستان رودان تا به حال صد گروه جهادی از تمامی اقشار وبسیج محلات تشکیل داده که تاکنون در۹ماهه گذشته بالغ بر ۱۵۰۰نفررا تحت عنوان گروه های جهادی در راستای محرومیت زدایی اعزام کرده است.

وی در ادامه افزود:عمده فعالیت این گروها  در مناطق محروم شهرستان اعم از جغین،رودخانه بر،زیارتعلی،برنطین،بیکاه بوده است که الحمدالله با استقبال زیاد جوانان انقلابی و جهادگر شهرستان رودان برای شرکت در اردوهای جهادی روبه رو هستیم .

مسئول بسیج سازندگی شهرستان رودان تصریح کرد: بیشترین فعالیت این گروه ها درزمینه ساخت مساجد،خانه عالم ومسکن مددجو  است که با همکاری برخی از نهادها و دستگاهای مربوط این بنا ها با کمترین هزینه ممکن ساخته و به بهره برداران تحویل خواهد .

قاسمی در پایان از حمایت های سازمان بسیج سازندگی استان در زمینه کمک به محرومین شهرستان قدردانی و خاطر نشان کرد: ،امید است با حمایت های بیشتر سازمان بسیج سازندگی هرمزگان و همکاری دستگاهای اجرایی شهرستان خدمات  بیشتری در قالب گروههای جهادی وکمک به محرومین وهمچنین در راستای اجرای  برنامه های  متنوع فرهنگی انجام بگیرد.
 
ارسال نظرات