خبرهای داغ:
در نشست خبری جشنواره «حقوق بشر آمریکایی» مطرح شد

مومنی: حقوق بشر آمریکایی یک طنز است

آئین آغازین دومین جشنواره بین‌المللی «حقوق بشر آمریکایی» در محل موزه لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۱۹۱۵
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیین افتتاح و نشست خبری دومین جشنواره هنری «حقوق بشر آمریکایی» عصر دیروز در مکان موزه لانه جاسوسی برگزار شد.

 

در این مراسم چهره های شاخصی همچون مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، میرلوحی روابط عمومی دانشگاه امام صادق و جمال شورجه همراه با جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

 

آیین افتتاح این رویداد ضد استکباری را اسماعیل آجرلو به عنوان دبیر جشنواره و با سخنانی در مورد چرایی انتخاب این نام آغاز کرد؛ او گفت: در تیرماه سال 1394 مقام معظم رهبری موضوع حقوق بشر آمریکایی را مطرح کردند و گفتند خوب است 7 تا 12 تیرماه به نام حقوق بشر آمریکایی مطرح شود. شورای انقلاب فرهنگی نیز روز ۱۲ تیر ماه را به عنوان روز افشای حقوق بشر آمریکایی در تقویم رسمی کشور وارد شد؛ ما هم به همین مناسبت و با دستمایه قرار دادن بیانات رهبری این جشنواره ابتدا در سطح ملی راه اندازی کردیم.

 

 

او افزود: دومین دوره این جشنواره با تغییراتی روبرو بوده است این جشنواره را امروز با رونمایی از پوستر افتتاح خواهیم کرد و اختتامیه نیز در 12 تیرماه سال 96 خواهد بود. دو تغییر در این جشنواره داریم یکی افزوده شدن بخش بین‌الملل که علت اضافه شدن این بخش جهانی بودن نقض حقوق بشر توسط آمریکاست. دومین تغییر اضافه شدن بخش پژوهشی است.

 

دبیر جشنواره تصریح کرد: بخش‌های موشن‌گرافیک، اینفوگرافی، پوستر، کاریکاتور و نمایش رادیویی در بخش داخلی و پوستر و کاریکاتور در بخش بین‌الملل همچنین از دیگر بخشهای این جشنواره است. 

 

او افزود: در بخش علمی و پژوهشی به 3 گرایش تالیف کتاب و ترجمه، رساله‌های علمی و گزارشهای مستند خواهیم پرداخت.

 

حجت‌الاسلام میرلوحی، مدیر روابط عمومی دانشگاه امام صادقی نیز طی سخنانی عنوان کرد: در 100 سال گذشته هر خباثت و جنایتی در بخش آسیا را شاهد بودیم دست دولت خبیث انگلیس در میان بوده است از شروع نهضت امام (ره) خباثت‌های دولت انگلیس و آمریکا شدت گرفت. این در حالی است که امروز منطقه زیر نگین جمهوری اسلامی ایران است. ما باید بتوانیم جنایت‌های آمریکا را به نسل بعد منتقل کنیم.

 

 

وی در ادامه افزود: فرزندان ما باید بدانند که هر فتنه‌ای در کشور ما بوده دست پلید آمریکایی‌ها در صحنه بوده است. ما با صدام نمی‌جنگیدیم بلکه با آمریکا و بیش از 30 کشور دیگر می‌جنگیدیم.

 

امروز با وجود این همه ابزار پیشرفته ارتباطی ما به سادگی می توانیم در هر جایی نفوذ کنیم، چرا نباید از ترکیب امکانات و هنر برای افزایش آگاهی نسل جوان و نسل های بعدی در زمینه اطلاع از جنایات آمریکا استفاده کنیم؟

 

او ادامه داد: ما چگونه می توانیم آن دنیا پاسخگو باشیم اگر از هنرمان در راه روشن کردن این جنایات بهره نبریم؛ این وظیفه و حقی است که خداوند بر عهده ما گذاشته است.

 

محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری نیز عنوان کرد: خیانتی که آمریکا انجام داده آنقدر زیاد است که یک گوشه آنچه بر مردم ما از جانب آنها در سطح جهان رخ داده است، نمی‌شود.آنها با رسانه‌ها افکار عمومی را مدیریت می‌کنند و آنچه را دوست دارند به سایر مردم جهان نشان می‌دهند. امیدوارم با کمک هنرمندان ما جنایت‌های آنها به خوبی به نمایش درآید.

 

او در ادامه افزود: حقوق بشر همانقدر که برای آمریکایی‌ها خوب است  به همان اندازه برای‌شان نقطه ضعف خواهد بود چرا که وضع‌شان در این موضوع خراب است. حقوق بشر آمریکایی یک طنز است.

 

 

مؤمنی شریف گفت: مبانی آمریکا با خیانت پایه‌گذاری شده است آنها دست‌شان به خون مردم بیگناه آلوده است و نسل‌کشی کرده‌اند. سرزمین‌شان که در ابتدا قریب 10 میلیون جمعیت داشت در ابتدا از بین بردند و طبق آمار چند سال پیش تنها 200 هزار نفر از آنها باقی مانده است.

 

در ادامه مراسم تیزر جشنواره بین‌الملل حقوق بشر آمریکایی رونمایی شد و بعد از آن جمال شورجه به عنوان سینماگر طی سخنانی ضمن ابراز تأسف از حادثه ساختمان پلاسکو گفت:‌ این جشنواره را به فال نیک می‌گیریم که ان‌شاءالله بتوانیم بخش کوچکی از جنایات آمریکایی‌ها را نشان بدهیم. شاید یک روز صفحه‌ای باز کنیم با عنوان دنیای عاری از آمریکا تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

 

 

او در ادامه افزود:‌ امیدوارم روزی کتابی به نگارش در بیاید که جنایت آمریکایی را از بدو ورودشان به این سرزمین به نگارش در بیاید. چه می‌شود 3 سال تحقیق و پژوهش را سیمای ما کنار می‌گذارد و در جواب می‌گوید فعلاً صلاح نیست در خصوص آمریکا فیلم ساخته شود متأسفم برای کسانی که هنوز فکر می‌کنند که آمریکا کعبه آمال است. بهتر است کمی ببینیم که در کف خیابان‌های آمریکا چه اتفاقی می‌افتد هر کجا که توطئه است پای آمریکا نیز در میان است این هوشمندی رهبری بود که باعث شد این فضا مهیا شود. حقوق بشر آمریکایی طنز است به واقع امام راحل به درستی از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد کرد.

 

در ادامه این مراسم از جمال شورجه به دلیل اقدامات ضدآمریکایی‌اش تقدیر شد و همچنین از پوستر دور دوم این جشنواره رونمایی شد.

 

 

همچنین فراخوان این جشنواره همزمان با نشست خبری در سایت دبیرخانه مجازی جشنواره به نشانی us-humanrights.com منتشر شده است.

انتهای خبر / خبرگزاری دانشجو / کد خبر ۵۷۹۰۲۱

SNN
نام و نام خانوادگی :پست الکترونیک :

نظر شما :    



خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.

لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:

0
صندوق رفاه دانشجویان بانک ملت سایت خبر فوری شرکت سرمایه گذاری سبحان جشنواره مردمی فیلم موبایلی معلم تولید ملی شرکت معین کوثر جشنواره فیلم عمار سرویس دانشگاه‌های کشور SNN.ir مدرسه کالک
ارسال نظرات
پر بیننده ها