تشریح اقدامات سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور برای حمایت از کسبه ساختمان پلاسکو
کد خبر: ۸۸۱۱۹۳۲
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،جلسه کمیته ملی رسیدگی به امور کسبه ساختمان پلاسکو در محل بسیج اصناف کشور با حضور نمایندگان برخی از اتحادیه های صنفی، نایب رئیس اتاق اصناف ایران، اعضای شورای همفکری بسیج اصناف، نماینده و فرمانده مرکز بسیج وزارت امور اقتصاد و دارایی و برخی از تولیدکنندگان تجهیزات خیاطی برگزار شد.

غلامرضا حسن پور ضمن تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان به ضرورت رسیدگی به کسبه این ساختمان تاکید کرد.

وی افزود بعد از حادثه فروریختگی پلاسکو اولین کاری که انجام شد تشکیل دو کمیته ویژه رسیدگی به امور کسبه پلاسکو یکی در تهران و دیگری در سطح ملی بود.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور ضمن اشاره به فروریختگی پلاسکو و نبود محل کسبی برای کاسبان افزود: 3 مکان مد نظر قرار گرفته است و باید با هماهنگی دولت و شهرداری به نتیجه برسیم و بعد از شناسایی آن ها را در اختیار این کاسبان قرار دهیم.

وی همچنین با اشاره به از بین رفتن تجهیزات خیاطی کاسبان پلاسکو گفت:در این جلسه مقرر شد با واگذاری تسهیلات و یا به طور امانی چرخ خیاطی در اختیار تولید کنندگان پلاسکو قرار گیرد تا در ایام منتهی به سال جدید هم تولید کنندگان پلاسکو و هم خریداراد متضرر نشوند.

حسن پور درادامه افزود: برای کمک به تولید کنندگان پلاسکو پویش مردمی حمایت و سفارش تولید به این تولید کنندگان راه اندازی خواهد شد که از جمله مشهد و اردبیل برای سفارش تولید اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشوردر بحث مالیات هم افزود: با رایزنی هایی که انجام خواهیم داد تخفیفات و بخشودگی های مالیاتی طبق قانون برای رفاه کاسبان و تولید کنندگان پلاسکو در نظر گرفته خواهد شد.

وی در ادامه به بخش فرهنگی که خرید پوشاک ایرانی است اشاره کرد و گفت: هر ایرانی با خرید پوشاک ایرانی می تواند کمکی به تولید کنندگان پلاسکو که در عرضه پوشاک کل کشور نقش مهمی داشت انجام دهد.

حسن پور همچنین به 21 واحد صنفی کفش دوزان که در این ساختمان حضور داشتند اشاره کرد و گفت: مکانی برای این واحد های صنفی توسط اتحادیه در نظر گرفته شده است که می توانند از همین امروز کار خودشان را آغاز کنند.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور در پایان گفت: ورود بسیج به این قضیه در این جهت است که می خواهد خلآ های موجود را با شعار هدایت، حمایت و نظارت پر کند و به هیچ وجه قصد موازی کاری و دخالت ندارد، امور دست اتاق های اصناف و اتحادیه ها می باشد و ما فقط حمایت می کنیم.

وی همچنین افزود: اکثر روسای اتحادیه ها عضو بسیج هستند حتی تعداد زیادی از کسبه پلاسکو هم عضو بسیج بودند و حمایت از این مجموعه وظیفه بسیج اصناف می باشد.

 
ارسال نظرات