مسئول سازمان بسیج رسانه در پاسخ به «بسیج»:

حزب زدگی برخی رسانه های داخلی راه را برای نفوذ دشمن باز می‌کند

مسئول سازمان بسیج رسانه در نشست خبری گفت: نفوذ دشمن از قبیله گرایی و حزب گرایی و وابستگی های ما یا از عدم علاقه افراد به انقلاب و یا از مشکلات معیشتی است.
کد خبر: ۸۸۱۲۰۹۶
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، نشست خبری مسئول سازمان بسیج رسانه صبح امروز با حضور مسعود بصیری و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بسیج مبنی بر اینکه" برنامه این سازمان برای مقابله با خط نفوذ دشمن در برخی رسانه های داخلی چیست" اظهار داشت: خبرنگاران معضلات متعددی دارند؛ برخی از آنها به ویترین احزاب، جناح ها و قبیله ها تبدیل شده اند؛ اگر بتوانیم استقلال فکری و قلم خبرنگاران را افزایش دهیم بسیاری از معضلات ما در حوزه رسانه حل خواهد شد.

وی افزود: عدم استقلال و حزب زدگی بیش از حد برخی رسانه ها از معضلات جدی است؛ ما در کشور رسانه های مستقل یعنی رسانه هایی که وابستگی به احزاب نداشته باشند و به صورت مستقل برآمده از مردم باشند خیلی کم داریم؛ همانطور که حزب در کشور ما در حوزه های انتخاباتی و سیاسی جواب نداده در حوزه های رسانه ای نیز جواب نخواهد داد.

بصیری خاطر نشان کرد: در حال حاضر تیراژ تمام روزنامه ها، مجلات و هفته نامه های ما در کشور به طور میانگین در روز یک میلیون است که معاونت مطبوعاتی می گوید 50 تا 60 درصد آنها برگشت می خورند.یعنی ما روزانه بین 300 تا 400 هزار نشریه تولید می کنیم درصورتی که در همسایگی ما روزنامه هایی با بالای یک میلیون تیراژ وجود دارند این نشان می دهد رسانه های ما از بدنه مردم جدا شده اند و خیلی به احزاب نزدیک شده اند و حرفی که می زنند حرف مردم نیست حرف احزاب است و این حرف خریدار چندانی ندارد؛ اگر ما بتوانیم این معضل را رفع کنیم گام بعدی را برداشته ایم.

وی ادامه داد: نکته بعدی این است که معیشت و موضوع زندگی خبرنگاران موضوع تقریباً فراموش شده ای است ما درباره همه مسائل صحبت می کنیم به غیر از خودمان. الان وضعیت بیمه خبرنگاران وضعیت خوبی نیست و اصلاح هم نمی شود قانون جامع رسانه ها و مطبوعات به مجلس نمی رود نزدیک به چهار سال از عمر این دولت گذشته و انتقاد کردیم که نباید این وضعیت را داشته باشیم. اگر قانون مناسبی در مجلس وجود داشت که می توانست به مشکلات معیشتی خبرنگاران و خطاهای روزنامه ها و رسانه ها رسیدگی کند الان این وضعیت را نداشتیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: شاهد دوگانگی در قانون و عدم توجه درست به معضلات خبرنگاران هستیم هیچ مرجع پاسخگویی هم نیست اگر بتوانیم این مشکلات را حل کنیم در حوزه جلوگیری از نفوذ دشمن در رسانه ها موفق خواهیم شد.

بصیری عنوان کرد: نفوذ دشمن از قبیله گرایی و حزب گرایی و وابستگی های ما یا از عدم علاقه افراد به انقلاب و یا از مشکلات معیشتی است اگر کسی را به خاطر مشکلات معیشتی اش بخریم نشان می دهدکه راه نفوذ را برای دشمن باز کرده ایم اگر خبرنگاری به دین و انقلاب علاقه نداشته باشد و به رسانه ای راه پیدا کرده باشد نشان دهنده نفوذ دشمن است.

وی بیان داشت: ما قانونی برای کار کردن در رسانه ها نداریم الان هر کسی با هر گرایشی می تواند خبرنگار باشد تنوع خبرنگاری بسیار زیاد است؛ رسانه و خبرنگاری حرفه بسیار تخصصی است که باید به آن اهمیت داد؛ بسیج رسانه با همکاری خبرنگاران و رسانه ها می تواند این معضلات را حل کرده و راه نفوذ را بر دشمن ببندد.


ارسال نظرات