نمایندگی ولی فقیه در گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه :

ترغیب جوانان به امر ازدواج مهمترین مولفه‎ فرهنگی ست

نمایندگی ولی فقیه در گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه گفت : ترغیب و تشویق جوانان به امر ازدواج و تلاش در راستای آسان کردن فرهنگ آن از مهمترین مولفه‎های فرهنگی است که در مساجد باید به آن پرداخته شود
کد خبر: ۸۸۱۲۳۱۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان حجتالاسلام عزیزالله رضاپور در همایش ائمه جماعات، هیأت امنا و خادمین مساجد و فرماندهان پایگاههای مقاومت شهرستان بروجرد که در حسینیه عا شقان ثارالله ناحیه مقاومت بسیج بروجرد برگزارشد ضمن بیان اینکه مهمترین ضرورتی که در مساجد از اهمیت بالایی برخوردار است، موضوع وحدت است اظهار داشت : مادامی که وحدت و اتحاد بین ائمه جماعات و هیأت امنا مساجد وجود نداشته باشد، بستر لازم برای اجرای برنامههای فرهنگی در مساجد ایجاد نشده و این مقوله به فراموشی سپرده میشود.
 
وی از مساجد به عنوان کانونهای تربیتی یاد کرد و افزود: مادامی که در مسجد وحدت وجود نداشته باشد، روحانی به عنوان عنصری فرهنگی نمیتواند، مطالب و مباحث فرهنگی را به خوبی تببین کند.

نمایندگی ولی فقیه در گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه بر ضرورت بسترسازی و زمینهسازی از سوی پایگاههای مقاومت و هیأت امناء مساجد برای بیان مسائل فرهنگی از سوی روحانی مسجد تاکید داشت و گفت : در این صورت مباحث فرهنگی به خوبی برای اقشار مردم خصوصا جوانان تبیین و تشریح میشود.

رضا پور خاطرنشان کرد : حضور کم رنگ قشر جوان در مساجد ناشی از وجود اختلاف بین روحانی و هیئت امنای مساجد است که این خود اجازه نمیدهد، روحانی به بیان مطالب و مسائل مورد نیاز جوانان بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون به عنوان عناصری فرهنگی موظف به شناسایی و رصد آسیب ها و مشکلات روز جامعه خصوصا قشر جوان هستند، عنوان داشت : مسجد باید بهترین ملجأ و پناهگاه برای جوانان باشد.

نمایندگی ولی فقیه در گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه بیان کرد : بر این اساس درصورتیکه روحانیون، هیئت امنای مساجد و پایگاههای مقاومت هر یک رسالت خود را به نحو مطلوب انجام دهند، جوانان با تربیت اسلامی در مساجد قادر به حل معضلات پیش روی خود بوده و پاسخ مناسبی برای آنها پیدا کند.

وی افزود: تحقق این مهم خدو زمینهای برای حضور پر رنگ قشر جوان و نوجوان در مساجد میشود که این خود بستر را برای اجرای دیگر برنامههای فرهنگی مهیا میکند، به عبارت بهتر انجام برنامههای فرهنگی از سوی عناصر فرهنگی استقبال قشر جوان به مساجد را بیشتر میکند.

رضا پور تصریح کرد : ترغیب و تشویق جوانان به امر ازدواج و تلاش در راستای آسان کردن فرهنگ آن از مهمترین مولفههای فرهنگی است که در مساجد باید به آن پرداخته شود.

نمایندگی ولی فقیه در گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه در ادامه افزود : امروزه متاسفانه به دلیل غفلت ایجاد شده در امر مقدس ازدواج، آموزههای دینی و اسلامی در این باره کنار گذاشته شده و به آموزههای عرفی روی آوررده ایم.

انتهای خبر /ز
ارسال نظرات