مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

شیب رشد تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری استان، قابل توجه است

شیب رشد تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری استان، قابل توجه است و امیدواریم این شیب رشد، ادامه دار باشد.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۴۳
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: میزان درآمد از محل فروش بلیت بازدید از اماکن و جاذبه های گردشگری استان در سال 91، 920 میلیون ریال بود که این رقم در 9 ماهه سال جاری به پنج میلیارد و 800 میلیون ریال رسیده است.

یحیی رحمتی افزود: این افزایش میزان درآمد در حالی است که قیمت تعرفه ها چندان تغییری طی سه سال گذشته نداشته است.

وی با بیان اینکه افزایش فروش بلیت، نشان دهنده رشد قابل توجه میزان بازدید از جاذبه های گردشگری در استان است، اظهار کرد: به طور نمونه در سال 91، حدود 980 نفر گردشگر خارجی از گنبد سلطانیه بازدید کردند در حالی که این میزان در 9 ماهه امسال به نزدیک 6 هزار نفر رسیده است.

رحمتی با بیان اینکه تعداد بازدیدهای کنونی هم به هیچ وجه کف انتظار ما نیست،خاطرنشان کرد: شیب رشد تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری استان، قابل توجه است و امیدواریم این شیب رشد، ادامه دار باشد.

وی به تکمیل و توسعه برخی پروژه های زیر ساختی گردشگری در سطح استان اشاره کرد و گفت: به طور عمده تمرکز بر تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور کار قرار داشت که از آن جمله می توان به مرمت مسجد جامع زنجان اشاره کرد که تکمیل آن در مراحل نهایی قرار دارد.

رحمتی با بیان اینکه برای فراهم کردن زیرساخت های گردشگردی، اقدام قابل توجهی در سطح استان طی سال های گذشته انجام نشده بود، افزود: برای این منظور، حاشیه سازی چمن سلطانیه، حصار کشی و محوطه سازی محوطه چلپی اوغلی، نرده کشی محدوده معبد داشکسن در مساحت حدود 12 هکتار، عملیات اجرایی باغ مقبره ملاحسن کاشی از جمله اقداماتی است که طی 2 تا 3 سال گذشته عملیاتی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به ضرورت فراهم آوردن زمینه های لازم برای بالا بردن میزان ماندگاری گردشگران در این استان تاکید کرد و گفت: با ایجاد بازارچه صنایع دستی در کنار بنای رختشویخانه، مدت ماندگاری گردشگران در این مجموعه از حدود 30 دقیقه به بیش از سه ساعت رسیده است.

ارسال نظرات