دریادار زارع:

همه تحرکات دریایی منطقه تنگه هرمز تحت اشراف نیروی دریایی سپاه است

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، گفت: همه تحرکات دریایی منطقه تنگه هرمز تحت اشراف نیروی دریایی سپاه است.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۵۸
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان،دریادار دوم پاسدار مرتضی زارع فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در آئین تکریم و معارفه فرمانده ناوتیپ ۱۱۲ ذوالفقار قشم، گفت : ناوتیپ ۱۱۲ ذوالفقار قشم با اشراف اطلاعاتی که دارد کلیه تحرکات شناورهای آمریکایی را قبل از ورود به تنگه هرمز تحت نظر و کنترل دارد که این موضوع جزو افتخارات منطقه یکم و نیروی دریایی سپاه است.

وی منطقه راهبری تنگه هرمز را از نظر اقتصاد جهانی مهم ارزیابی کرد و افزود : از دیرباز کشورهای استعمارگر پی به منابع خدادادی این منطقه برده اند و با نقشه های شوم خود قصد استثمار این منابع را دارند.

دریادار زارع با بیان اینکه هر روز به طور متوسط بین ۱۴۰ شناور از تنگه هرمز تردد می کنند بیان داشت: اکنون که اقتصاد جهانی مانند گذشته شکوفا نیست ترددی با این حجم نشان دهنده نبض اقتصادی در منطقه است که باعث شده استکبار حضور خود را در تنگه هرمز حفظ کند.

فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه اضافه کرد: توانمندی های نیروی دریایی سپاه باعث شد تا وزیر امور خارجه آمریکا در بین فرماندهان ارشد خود به این موضوع اعتراف کند که امروز باید در مقابل نیروی دریایی سپاه به دنبال قدرت بازدارنده باشیم.

در پایان این مراسم از تلاشهای ناوسالاریکم پاسدار حیدر هنریان تقدیر و ناوسالار سوم پاسدار مهدی هاشمی که تا قبل ازاین به عنوان جانشین ناوتیپ ذوالفقار بود به عنوان فرمانده این یگان معرفی شد.

ارسال نظرات