خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس:

امکان‌سنجی خوشه خرمای جنوب فارس پایان یافت/ فارس تولیدکننده ۱۳ درصد خرمای کشور

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس از پایان مرحله امکان‌سنجی خوشه خرمای جنوب فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۹۲
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
شاهپور قنبری در جمع خبرنگاران از پایان مرحله امکان‌سنجی خوشه خرمای جنوب فارس خبر داد و اظهار داشت: طرح امکان‌سنجی خوشه خرمای جنوب فارس پس از انجام مراحل کارشناسی به تایید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز رسیده و به زودی با اخذ مجوز از این سازمان مراحل توسعه این خوشه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: وجود ظرفیت‌های استان فارس در زمینه تولید و فراوری خرما و مطرح‌بودن فارس به عنوان یکی از قطب‌های مهم در این محصول سبب شد ایجاد این خوشه در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: استان فارس 13 درصد از خرمای کشور را تولید می‌کند که تا کنون بیش از 100 رقم خرما در این استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 150 هزار تن خرما از 33 هزار هکتار نخلستان استان فارس تولید می‌شود، افزود: 30 درصد محصولات نخلستان‌های فارس به صورت رطب به بازار عرضه می‌شود.

قنبری با اشاره به اینکه شهرستان‌های جهرم، کازرون، خنج، قیر و کارزین، مهر، لامرد، فراشبند، فیروزآباد، داراب، زرین‌دشت و لارستان تولیدکنندگان خرما در استان فارس هستند،‌ گفت: خوشه خرمای جنوب برنامه‌های مختلف در حوزه‌های ارتقای سطح فراوری و بسته‌بندی و نیز برنامه‌های حمایتی در بخش‌های توسعه بازار را اجرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود ده درصد خرمای فارس به کشورهای حوزه خلیج فارس، هند و پاکستان صادر می‌شود افزود: افزایش میزان صادرات و ارتقای فعالیت‌ها در این حوزه از مهم‌ترین برنامه‌های این خوشه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری برای 38 واحد فراوری خرما با اشتغال‌زایی 500 نفر در استان فارس از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بیش از  80درصد مواد اولیه این واحدها از فاصله‌ای در شعاع 100کیلومتر تامین می‌شود که به همین دلیل نیز ایجاد این خوشه توجیه‌پذیر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها