خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه آذربایجان شرقی:

بسیج ظرفیت مهمی در توسعه کشاورزی است

معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه آذربایجان شرقی در همایش «کشاورزی پایدار، زراعت دیم» با بیان اینکه زیربنای کشور کشاورزی است، از بسیج به عنوان ظرفیت مهمی در این عرصه نام برد.
کد خبر: ۸۸۱۲۸۰۸
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، الیاس گلمحمدزاده کشاورزی را از چالش های مهم انقلاب اسلامی در بحث اقتصاد دانست و گفت: اگر در این شاخه بتوانیم به خودکفایی برسیم مشکلات دیگر شاخه های اقتصاد نیز مرتفع خواهد شد.

وی لازمه رسیدن به خودکفایی را تربیت نیروی جوان و انقلابی خواند و افزود: این ظرفیت در بدنه بسیج برای مردمی کردن اقتصاد وجود دارد تا بتوانیم در عرصه اقتصادمقاومتی موفق شویم.

گلمحمدزاده تقویت فرهنگ کار و تولید و ذب جوانان فارغ التحصیل در این حوزه را مهم ترین معیار در توانمندسازی جامعه عنوان و بیان کرد: قطعا نیروی تحصیل کرده جوان با دانش خود در کنار تجربیات کشاورزان گام های بزرگی در این راستا خواهند برداشت.

وی با بیان اینکه استفاده بی رویه از ذخایر زیرزمینی فاجعه بزرگی در حوزه کشاورزی است، ایجاد ساز و کار جدید، پرهیز از اسراف و اصلاح الگوی مصرف را از راهکارهای مهم در این زمینه برشمرد.

 

معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه آذربایجان شرقی توجه به آبخیزداری و توزیع کشاورزی در زمین های دیم، آموزش به روز کشاورزان، بحث هوشمندی آب و ... را از جمله طرح هایی برشمرد که در کنار آموزش کشاورزان می تواند به ترویج کشاورزی و ترغیب کشاورزان کمک کمک کند.

همایش «کشاورزی پایدار، زراعت دیم» به همت بسیج مهندسین کشاورزی در سالن اجتماعات سپاه عاشورا با حضور کشاورزان نمونه و محققان این حوزه برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها