علیپور در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

انتقاد از بهانه‌تراشی برای عدم بررسی لایحه اصلاح نظام بانکی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت: لایحه اصلاح نظام بانکی در روزهای آخر مجلس نهم به ما رسید و علی رغم اینکه بررسی آن در دستور کار صحن قرار گرفت، اما دولت استقبال نکرد و برای عدم بررسی آن بهانه تراشی کرد.
کد خبر: ۸۸۱۳۱۱۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱

محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص لایحه اصلاح نظام بانکی، اظهار داشت: این طرح و لایحه در روزهای آخر مجلس نهم به ما رسید و علی رغم اینکه بررسی آن در دستور کار صحن قرار گرفت، اما دولت استقبال نکرد و برای عدم بررسی آن بهانه تراشی کرد.

وی با بیان اینکه دولت به نمایندگان قول داد تا لایحه اصلاح نظام بانکی را برای بررسی در اولویت های مجلس دهم پیگیر باشد، افزود: با این وجود تاکنون کوچکترین اشاره ای به این طرح و لایحه در مجلس دهم نشده است. دولت در زمان مجلس نهم با بهانه اینکه این لایحه جامع نیست و نیاز به یکسری اصلاحات دارد مانع طرح آن در مجلس شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم به جزئیات لایحه اصلاح نظام بانکی اشاره کرد و گفت: یکی از مباحثی که در این لایحه مدنظر قرار گرفته بود نظر مراجع تقلید در خصوص شیوه های بانکداری اسلامی و خروج از بانکداری ربوی بود.

وی با انتقاد از عملکرد نظام پولی و بانکی کشور، تصریح کرد: متأسفانه از سال 1362 تاکنون تغییری در قوانین پولی و بانکی کشور بوجود نیامده است و هیچ بازنگری در قوانین موجود نیز رخ نداده و این موضوع مشکلات متعددی را برای فعالان این حوزه و مردم بوجود آورده است.

ارسال نظرات