نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

ضرورت تعامل و هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و نهادهای متولی امر ترویج فرهنگ قرآنی در استان زنجان

یکی از اقدامات موثر در راستای هم‌افزایی مجموعه‌های قرآنی استان، توسعه دارالقرآن ها در شهرها و روستاهای پر جمعیت استان است که بی شک این امر منجر به اثرات مطلوبی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در استان خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۱۳۲۲۶
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در سومین جلسه هیئت امنای دارالقرآن کریم زنجان، با اشاره به اینکه استان زنجان از ظرفیت بالایی در رشته های حفظ و مفاهیم قرآن کریم برخوردار است، گفت: با توسعه و گسترش مراکز دارالقرآن در سطح استان می توان اقدامات مطلوبی در جهت هم افزایی مجموعه های قرآنی و تقویت رشته‌های قرآنی به ویژه حفظ و مفاهیم انجام داد.

آیت اله علی خاتمی بر ضرورت تعامل و هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و نهادهای متولی امر ترویج فرهنگ قرآنی در استان تاکید کرد و افزود: یکی از اقدامات موثر در راستای هم‌افزایی مجموعه‌های قرآنی استان، توسعه دارالقرآن ها در شهرها و روستاهای پر جمعیت استان است که بی شک این امر منجر به اثرات مطلوبی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در استان خواهد شد.

وی همچنین به فعالیت اعضای هیئت امنای دارالقرآن کریم زنجان بر اساس اساسنامه مدون و سیاست‌های کلی تعیین شده اشاره کرد و گفت: علیرغم مشکلات سخت‌افزاری موجود در این مجموعه، همواره تلاش شده بر اساس آموزه های اسلام به تعلیم و آموزش قرآن به ویژه به کودکان، نوجوانان و نسل جوان پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه بخش عمده ای از هزینه احداث مجموعه دارالقرآن کریم در حدود 20 سال پیش از سوی استانداری و شهرداری زنجان پرداخت شده است، افزود: بخش دیگری از هزینه ها از سوی مردم خیر استان و با نیت خالص تامین شده است.

ارسال نظرات