رئیس سازمان اوقاف در اختتامیه نخستین جشنواره برترین های مساجد کشور:

هدف از ساختن مسجد ایجاد پایگاهی برای جهاد در راه خداست

حجت الاسلام محمدی گفت: هدف از ساختن مسجد ایجاد پایگاهی برای جهاد در راه خداست. در مساجد باید مدافع دین، مدافع وطن، مدافع حریم خدا و اهل بیت و مدافع انقلاب تربیت کنیم.
کد خبر: ۸۸۱۳۳۰۹
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره برترین های مساجد کشور گفت: مسجد ازمظاهر عبادت و بندگی است این کافی نیست بلکه برای عبادت به درگاه خداوند لازم است مکانی مشخص شود عبادت و مسجد و ارتباط با خداوند نیاز به مقر و مرکزی برای تجمع دارد.

وی افزود: همانطور که کسانی میتوانند در زمینه تقویت و آبادانی مساجد با عمرانی فیزیکی و حضور معنوی حضور داشته باشند گروهی هم می توانند به تخریب و ممانعت از ساخت مساجد بپردازند این تخریب می تواند فیزیکی باشد با تخریب بنای مسجد یا ممانعت از ساخت آن یا ممانعت از فعالیت و رسیدن مسجد به اهداف خود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: بعد روحی و معنوی مسجد ایمان به خدا، پرورش مومنین واقعی، اقامه نماز است و بعد اقتصادی پرداخت زکات و آبادانی اقتصادی مساجد می باشد. بعد اجتماعی و سیاسی استکبار ستیزی، مقابله با دشمنان خدا، انصاف، اقامه عدل و داد، رفع اختلافات، رفع تبعیض، رفع ظلم و بی عدالتیاست.

حجت الاسلام محمدی گفت: هدف از ساختن مسجد ایجاد پایگاهی برای جهاد در راه خداست. در مساجد باید مدافع دین، مدافع وطن، مدافع حریم خدا و اهل بیت و مدافع انقلاب تربیت کنیم.وظیفه همگانی در ایجاد اتحاد مساجد، انسجام و اتحاد و همدلی مومنین و مسلمین بین هم است.

وی افزود: در مقابل ما مساجد ضرار داریم که حکم نفاق و جدایی سازی را دارند و با امام جماعت مسجد همسویی ندارند جایگاه محبان و محبوبان الهی نیستند و محل تجمع خدا، دوستان و دوستان خدا نمی باشند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در مساجدی که از باطن تخریب می کنند کسانی حضور دارند که با ولایت و امام عصر زاویه دارند در راه خدا جهاد نمی کنند، مدافع دین، اهل بیت و انقلاب را تربیت نمی کنند و به پایگاهی برای مستکبرین تبدیل شده اند و سخن دشمنان خدا را از مساجد اعلام می کنند.

ارسال نظرات