معاون سیاسی- امنیتی استانداری زنجان:

ارائه خدمات از سوی مسئولین به مردم، حق ملت است

ارائه خدمات از سوی مسئولین به مردم، حق ملت است و همه مسئولین باید متوجه این موضوع باشند که در قبال ارائه خدمات خود به مردم، لطفی ننموده و مِنتی بر گردن مردم نخواهند داشت.
کد خبر: ۸۸۱۳۳۲۲
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی-امنیتی استانداری زنجان در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، بر ضرورت تشکیل و فعال سازی تشکل‌ها، نهادها و سازمان های مردم نهاد به ویژه در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: در این زمینه جمعیت هلال احمر می تواند با جذب نیروهای جوان کشور و استفاده از ظرفیت های موجود، در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء روحیه پرسشگری به ویژه در میان جوانان نقش موثری داشته باشد.

سید بیوک موسوی ایجاد و گسترش روحیه پرسش‌گری در مردم را عامل توجه بیشتر مدیران به امر پاسخگویی در مقابل انتظارات و مطالبات مردمی دانست و افزود: مردم به ویژه جوانان ضمن فعالیت در تشکل‌ها، نهادها و سمن های اجتماعی باید بیاموزند که در جامعه، پرسشگر باشند و از حقوق مردم دفاع کنند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات از سوی مسئولین به مردم، حق ملت است و همه مسئولین باید متوجه این موضوع باشند که در قبال ارائه خدمات خود به مردم، لطفی ننموده و مِنتی بر گردن مردم نخواهند داشت.

موسوی با بیان اینکه استان زنجان در موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در سالیان اخیر قدم های مثبتی برداشته است، ابراز کرد: حتی وجود میزان اندکی از آسیب‌های اجتماعی در استان که پایتخت شور و شعور حسینی به شمار می رود، نیز بسیار زیاد است و باید با استفاده از ظرفیت روحانیون و بزرگان معنوی، باورهای دینی مردم و همت بالای مسئولین، آسیب های اجتماعی را در استان کاهش داد.

وی همراهی و فعالیت جوانان در قالب تشکل‌هایی همچون جمعیت هلال احمر را در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خواند و تاکید کرد: این جمعیت با ماموریت‌های گسترده‌ای که در مقاطع مختلف به ویژه در زمان وقوع بحران‌های اجتماعی دارد، می تواند با همکاری و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی نقش موثری در کاهش این آسیب ها داشته باشد.

معاون استاندار زنجان با اشاره به حضور جمعیت هلال احمر در مقاطع حساس دوران پس از انقلاب گفت: حضور موثر و فعالانه جمعیت هلال احمر کشور در تمامی عرصه ها از جمله در دوران دفاع مقدس و علیرغم قرارگیری کشور در برهه ای که مشکلات و مسائل فراوانی وجود داشت، نشان از همت والا و عزم راسخ و شکل گیری درست این نهاد دارد و امیدواریم این حضور گسترده و موثر در زمان حاضر که کشور از آرامش برخوردار است، نیز تداوم داشته باشد.

وی مردم استان را به لحاظ برخورداری از حس نوع ‌دوستی و مشارکت در کارهای خیر، در سطح کشور بی نظیر توصیف کرد و گفت: استان زنجان به لحاظ بهره‌مندی از نیروی انسانی پرتلاش در تمامی عرصه ها، از موقعیت مناسبی در زمینه های امدادی، ورزشی، فرهنگی و هنری برخوردار است.

موسوی فعالیت موسسات خیریه نظیر روزبه و مهرانه و انجمن های حمایت از بیماران خاص را نماد حس نوع ‌دوستی مردم استان برشمرد و افزود: مردم استان با تمام توان به همراهی با مسئولین در ارائه خدمات مناسب اجتماعی می پردازند.

این مقام مسئول، استفاده از نیروی مدیریتی بومی را با توجه به وجود نیروی انسانی فرهیخته و متفکر در استان موثر دانست و گفت: اگرچه مردم استان همواره با مدیران بومی و غیر بومی همراهی مناسبی داشته اند، اما حضور و انتخاب مدیران بومی موجب می شود این افراد پس از گذشت زمان نیز آثار فعالیت‌ها و اقدامات دوران مدیریتی خود را در زنجان مشاهده نمایند و این امر، انجام اقدامات مهم و فعالیت شبانه روزی را برای این مدیران الزام آور می‌نماید.

گفتنی است در این مراسم شهرام میرزایی به عنوان مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر استان زنجان معرفی شد و از خدمات و تلاش های 56 ماهه علی طاهری مدیرعامل پیشین این ارگان قدردانی شد.

لازم به ذکر است شهرام میرزایی پیش از این مدیرکل حسابرسی جمعیت هلال احمر کشور بود و سِمَت‌هایی همچون مدیرکل دفتر تمرکز و تلفیق، مدیرکل امور مالی جمعیت هلال احمر و معاونت اجرایی سازمان تدارکات پزشکی را در سوابق اجرایی خود دارد.

ارسال نظرات