امام جمعه کرج:

دلدادگان به آمریکا، از مسندهای کلیدی دولت حذف شوند

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: امروز امپراتوری خبری استکبار با کمک پادوهای داخلی خود به دنبال سیاه نمایی وضع موجود بوده و مشکلات را بزرگنمایی می‌کنند و برای این منظور اقدام به زیر سؤال بردن چرایی و اصل انقلاب اسلامی، بزک چهره‌ منحوس رژیم پهلوی و بی‌فایده خواندن نتایج اقدامات و دستاوردهای کشور در دوران انقلاب اسلامی نموده و تنها راه پیشرفت کشور را وابستگی به غرب و استکبار معرفی می‌کنند که گویندگان و اساتید باید در هر موقعیتی که به دست می‌آورند به این شبهات پاسخ شایسته دهند.
کد خبر: ۸۸۱۴۰۰۴
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه‌ی خود و همگان به رعایت تقوا، بیان داشت: اهل تقوا به علت رعایت دقیق و بدون افراط‌وتفریط دستورات الهی به مسائلی چون وسواس دچار نمی‌شوند و اگر چنین مسئله‌ای برای شخصی حاصل شود، چاره‌ی درمان آن در تمسک به دستورات دینی است؛ به‌عنوان‌مثال ممکن است شخصی دچار وسواس در عبادت شود که چاره آن، تنها شرکت در جماعات دینی و مسجد است.

دلدادگان به آمریکا، از مسندهای کلیدی دولت حذف شوند

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در ادامه بحث عوامل ماندگاری نظام اسلامی و وظایف حکومت‌ در این زمینه، خاطرنشان ساخت: پس از بسط عدالت اجتماعی و توسعه‌ی معنویت در جامعه، مسئولین باید به استقلال کشور در همه‌ی امور، توجه جدی داشته باشند که از خواسته‌های اصلی مردم و شعارهای محوری انقلاب بوده و جزو اصول قرآنی و ارزش‌های اسلامی است.

امام‌جمعه کرج گفت: هر رابطه‌ای که با بیگانگان برقرار می‌شود باید بر اساس این اصل و دستور صریح قران در آیه‌ی معروف "نفی سبیل” باشد که هیچ بیگانه‌ای در هیچ زمینه‌ای، بر مسلمین سلطه نیابد؛ آیاتی چون ۱۱۳ هود و ۵۴ مائده و آیات دیگر قرآن نیز بر همین استقلال تأکید دارند که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی خاطرنشان ساخت: روحیه‌ی استقلال و خودکفایی به‌واسطه انقلاب در جان‌ها زنده شد؛ این روحیه منشأ خیرات فراوان برای مردم شد که باید حفظ‌شده و زنده بماند تا جامعه آسیبی نبیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه دوم نماز با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: رهبر انقلاب دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری کردند و باید در این ایام توجه بیشتری به تبیین و بازخوانی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران، به‌خصوص برای نسل جوان جامعه نمود.

وی گفت: می‌بینید که امروز امپراتوری خبری استکبار با کمک پادوهای داخلی خود به دنبال سیاه نمایی وضع موجود بوده و مشکلات را بزرگنمایی می‌کنند و برای این منظور اقدام به زیر سؤال بردن چرایی و اصل انقلاب اسلامی، بزک چهره‌ منحوس رژیم پهلوی و بی‌فایده خواندن نتایج اقدامات و دستاوردهای کشور در دوران انقلاب اسلامی نموده و تنها راه پیشرفت کشور را وابستگی به غرب و استکبار معرفی می‌کنند که گویندگان و اساتید باید در هر موقعیتی که به دست می‌آورند به این شبهات پاسخ شایسته دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی ارائه‌ی گزارش دقیق از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به مردم را ضروری ارزیابی کرده و تصریح کرد: اگر فقر و عقب‌ماندگی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور در دوران ستم‌شاهی به‌خوبی برای نسل جوان ترسیم شود و مسیری که توسط طاغوتیان برای اداره جامعه در نظر گرفته‌شده بود به آنان نشان داده شود، ارزش و عظمت انقلاب اسلامی برای شان آشکار خواهد شد.

وی افزود: در صداوسیما و رسانه‌ها نیز کارهای درخور و کافی در این راستا انجام‌نشده و مواردی هم که هست، عمق و دقت کافی را ندارند؛ حکومت شاه به علت وابستگی شدید به بیگانگان، با علم و تحقیق و صنعت و کشاورزی و تولید داخلی، میانه‌ای نداشت و تنها وجهه‌ی همت خود را بر فروش نفت و استفاده از عواید آن گمارده بود.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: مسیری که در آن دوران طی می‌شد مسیر وابستگی و نوکری برای ابرقدرت‌ها بود و تنها نتیجه‌ی آن تأمین منافع همان ابرقدرت‌ها بود؛ بر اساس آمار آن دوران، ۳۵ درصد مردم از سوءتغذیه رنج می‌بردند و تنها ۴۵ درصد جامعه را افراد باسواد تشکیل می‌دادند، هیچ روستایی گاز نداشت، ۹۰ درصد روستاها برق نداشتند و بیش از ۸۰ درصد روستاها دارای شبکه آب‌لوله‌کشی نیز نبودند.

وی گفت: انقلاب اسلامی فقط یک حرکت اجتماعی داخلی برای براندازی یک حکومت و جایگزین کردن حکومت دیگر نبود، بلکه نقطه‌ی عطفی در تاریخ است که آغازگر دوران جدیدی در تاریخ سیاسی جهان شد و به عصر سلطه‌ی غرب و تحقیر اسلام و مسلمین توسط آن‌ها، پایان داد؛ بیداری و خودباوری مسلمانان و مظلومان را در پی داشت و زمینه‌ساز انقلاب‌های دیگر گردید.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور گردید: انقلاب اسلامی در عین تلاش‌های دشمنان، نه‌تنها از بین نرفته و دچار استحاله نگردید، بلکه تثبیت‌شده و حتی مبانی فکری او به خارج از مرزهای ایران نیز صادر شدند؛ مسلمانان جهان و نهضت‌های آزادی‌بخش را بیدار کرد و هویت دینی و وحدت و همبستگی اسلامی را در این جوامع احیا نموده و این گفتمان را در سطح جهانی مطرح کرد.

وی با بیان اینکه نباید از دستاوردهای جهانی انقلاب غافل شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نمونه‌ی جدیدی از مردم‌سالاری دینی مبتنی بر نظریه‌ی ولایت‌فقیه را به جهان عرضه کرد که ایدئولوژی‌های لیبرالیستی و سوسیالیستی را از کار انداخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، بیان داشت: یک روز غرب حرف اول را در تمام عرصه‌های جهانی می‌زد و همه از او تبعیت می‌کردند، اما انقلاب اسلامی شرایطی را رقم زد که امروز غرب در مقابل انقلاب اسلامی دچار انفعال شده و نگران فرهنگ و تمدن خودش است؛ موجی که توسط انقلاب اسلامی ایجاد شد داشته‌های غرب را به هم زده و تفکر مردمش را دچار تحول و بیداری نموده است.

وی با اشاره به روش‌های غرب برای مقابله با توسعه‌ی اسلام در جهان، گفت: یکی از خطرناک‌ترین و مخرب‌ترین این روش‌ها توسعه‌ی تکفیریون، تأسیس داعش و حمایت مادی و معنوی از آن‌ها است؛ البته به فضل پروردگار، دشمن در مقابل انقلاب اسلامی روزبه‌روز ضعیف‌تر شده و به‌شدت در معرض آسیب و اضمحلال است.

وی با اشاره به بیان رهبری در مورد نظام سیاسی اجتماعی آمریکا، بیان داشت: رهبر انقلاب می‌فرمایند که "خود آمریکا، امروز دچار بحران‌های مختلف اقتصادی و سیاسی و اخلاقی است و بدهی‌های این کشور نزدیک به تولید ناخالص ملی این کشور است، این می‌خواهد بکند و بمکد تا خودش را ترمیم کند؛ این می‌خواهد به اقتصاد کشوری کمک کند؟”؛ عزیزانی که برای ارتباط برقرار کردن با آمریکا دست‌وپا می‌زنند، به این بیانات توجه داشته باشند.

وی تأکید کرد: ما در حال جهاد در عرصه‌های مختلفیم و دشمن هم در مقابل ماست؛ در این فضا یکی از مسائلی که به تعبیر رهبری قتلگاه انقلاب است؛ محافظه‌کاری است که نباید دامن‌گیر افراد مؤثر و مسئول شود؛ مصلحت‌اندیشی حکیمانه با محافظه‌کاری هم‌راستا و سازگار نیست و شخص محافظه‌کار در طرف مقابل انقلابی آرمان‌گرای واقع‌نگر قرار می‌گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با گرامیداشت روز فناوری هوایی در چهاردهم بهمن‌ماه، بیان داشت: این روز که سالگرد پرتاب اولین ماهواره جمهوری اسلامی ایران به فضاست، از نمادهای پیشرفت علمی کشور است؛ مهم این است که تمام این پیشرفت‌ها به کمک متخصصین داخلی و با تکیه و اعتماد به توان جوان ایرانی به‌دست‌آمده است؛ این از دستاوردهای انقلاب است که حتی دشمن هم به او اذعان دارد ولی گویی عده‌ای در داخل این را نمی‌بینند و یا به دنبال انحراف مسیر آن هستند.

وی تأکید کرد: در این فضا باید مسئولین تمام تلاش خود را به بارور کردن و به‌کارگیری این استعدادها معطوف کنند نه اینکه در مصاحبه با خبرنگار یک شبکه‌ی خارجی گفته شود که "همکاری آمریکا با ایران می‌تواند فرصت‌های زیادی برای شرکت‌های آمریکایی به‌ویژه در زمینه احیای صنعت نفت آن‌ها ایجاد کند و نیز در صورت همکاری با امریکا در صنعت نفت، می‌توانیم مشاغل جدیدی برای آمریکا ایجاد کنیم”.

امام‌جمعه کرج افزود: در سال اقتصاد مقاومتی و با مشکلات داخلی موجود، این چه حرفی است؟! این سخنان اولویت به نیازهای داخلی است یا وابستگی بیشتر به خارج؟! این کارآفرینی برای نیروهای داخلی است یا بیگانگان؟! دولت، باید دلدادگان به آمریکا، که تلاش آن‌ها وابستگی کشور به نظام سلطه است را از مسندهای کلیدی حذف کند.

وی تأکید کرد: دیدگاه‌های اقتصادی همکارانتان را در راستای اقتصاد مقاومتی اصلاح کنید و اگر هم از خارج سرمایه‌گذار می‌آورید که ظاهراً البرز در این زمینه رکورددار است؛ حتماً فنّاوری آن صنعت نیز آورده شود، نه اینکه ما فقط مصرف‌کننده باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به نشست صلح سوریه با شرکت ایران و ترکیه و روسیه، بیان داشت: این نشست مقدمه‌ای برای پیروزی سیاسی دولت سوریه بر تروریسم است؛ تروریسمی که صد هزار جنگجوی خارجی از ۸۳ کشور را به سوریه کشانده است.

وی افزود: غرب و آمریکا نتوانستند به اهدافی که در سوریه داشتند برسند و ناتوانی آن‌ها ثابت شد و قدرت منطقه‌ای و ویژگی‌های ایران در آنجا تثبیت شد و حتی علی‌رغم تمام تلاش‌ها، آمریکایی‌ها نتوانستند در همین نشست هم حضورداشته باشند، لذا خود این نشست برای محور مقاومت یک پیروزی محسوب می‌شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به خسارات شدید سیل سیستان، از عدم پوشش رسانه‌ای مناسب این حادثه گلایه کرد و گفت: می‌توان سدی در این منطقه پیش‌بینی کرد تا سیل‌های این‌چنینی به‌جای خسارت زدن، برای مصارف دیگر استفاده شود و این مسئله همت و توجه و برنامه‌ریزی مسئولین را طلب می‌کند.

وی یادآور شد: مسئولین استانی نیز باید توجه به بافت فرسوده استان را جدی بگیرند و برنامه‌های متقن و قابل‌اجرا در این زمینه را در اولویت کاری خود قرار دهند؛ همین‌الان پروژه‌هایی در استان داریم که بلای بالقوه هستند و با عدم مدیریت مناسب می‌توانند به فاجعه‌ای بالفعل تبدیل شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به تأسیس دفتر آستان مقدس رضوی در استان البرز، اظهار داشت: مجموعه‌ای در کشور فراهم‌شده که دوستانی که می‌خواهند خادم الرضا (ع) باشند، می‌توانند با مراجعه به این مرکز، اقدامات خیری به نام حضرت رضا (ع) انجام دهند.

وی تصریح کرد: کاسب و معلم و پزشک و محصل، بسته به توانایی‌های خود، در فعالیت‌های خیر این مرکز سهیم می‌شوند و به‌عنوان خادم الرضا (ع)، در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و فقرزدایی این مرکز سهیم می‌شوند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها